אני מתרגש מאוד לקבל את פניכם, בשעה טובה, באתר החדש שלנו! אחרי קצת יותר מ-3 שנים שבהן גדלנו ביוניק יו איי מ-one man show לצוות נפלא של 6 (וגדלים עוד) הגיע הזמן שנחשוף קצת יותר מהקלפים שלנו. רציתי לנצל את ההזדמנות כדי לספר לכם קצת על תהליך האפיון והעיצוב ולהראות לכם כמה מהדברים שעברנו בדרך.
אתם מוזמנים, עכשיו ותמיד, להגיד מה דעתכם בתגובות בסוף הפוסט הזה או בדף הפייסבוק שלנו. הצווות ואני נשמח לשמוע את דעתכם וללמוד מנקודת המבט שלכם על הדברים שאנחנו עושים.
תחילתו של האתר החדש – אי-שם במאי 2012. הוא התחיל כפרויקט צדדי של יסמין שרק הצטרפה אלינו אז. כמו כל פרויקט אפיון UX אצלנו, גם הפרויקט הזה התחיל במחקר: שוחחנו עם כמה מהלקוחות שלנו בשנה הקודמת. הם נשאלו על הרקע להתקשרות עם יוניק UI, על תהליך חיפוש ובחירת הספקים ועל חוויית העבודה המשותפת. גילינו כמה דברים מפתיעים.
אחד מהדברים המפתיעים יותר מבין הממצאים שלנו היה ש-60% מהלקוחות שלנו לא הכירו את תחום ה-UX לפני הפרויקט איתנו, או שהכירו אבל לא ראו בו תועלת רבה.
עוד גילינו ש-50% מהם התחילו לאפיין בעצמם ורק אז פנו אלינו כדי לקבל מאיתנו עזרה.
בצד הפחות מפתיע, שמענו מהם שכמעט כולם חיפשו באתר הישן תיק עבודות ופירוט של הלקוחות שלנו, מה שלא כל-כך היה קיים שם, למעט כמה המלצות ישנות מלקוחות ותיקים. שמענו גם שחשוב להם לשמוע יותר על תהליך העבודה שלנו.
לאחר המחקר, כשעבדנו על הגדרת הפרסונות שמייצגות את הגולשים באתר ועל תסריטי השימוש, היו לנו לא מעט התלבטויות. הבולטת שבהם עסקה בשאלת השאלות: מי יהיה הקהל העיקרי שאליו אנחנו פונים? במקרה הספציפי הזה, ההתלבטות האם אלה יהיו כאלה שצריכים להשתכנע שהם צריכים UX (פרסונה א'), או שאולי כאלה שמבינים שהם זקוקים לאנשי UX במוצר שלהם (פרסונה ב') וצריכים להשתכנע שאנחנו המתאימים ביותר עבורם?
לתשובה לשאלה הזו יש, כמובן, השלכה ישירה ומיידית על מבנה האתר: האם בראש ההיררכיה יש הסברים על תחום העיסוק שלנו ומה אנחנו, כחברת אפיון וייעוץ נותנים, או שאולי ההסברים האלה צריכים להיות בצד ובמרכז צריכות להיות העבודות שלנו? אם תסתכלו על עמוד הבית, תגלו מהר מאוד מה החלטנו: פרסונה ב' במרכז. לא ויתרנו על ההסברים על התחום, הם פשוט נדחקו למקומות פחות מרכזיים בעמוד הבית ובאתר. אגב, אם לא הורדתם מדריך, לא לחצתם על כמה כפתורים ולא עשיתם לייק לעמוד הבית (לא ב-footer), עוד לא ראיתם את כל עמוד הבית :-)
משם המשכנו, באופן טבעי, לארכיטקטורת מידע ולשרטוט שלדי (wireframe) ראשון של מסך הבית. לא אלאה אתכם בפרטים של התהליך, אבל למרות הכל, הארגון של עמוד הבית נשאר פחות או יותר ללא שינוי לאורך כל הדרך.
קונספט עיצובי
אחרי שהגענו לעמוד בית מגובש, פניתי לדנה שמעוני, שעיצבה את האתר הראשון שלנו, וביקשתי שתיתן לנו כמה הצעות לקונספט עיצובי לעמוד הראשי של האתר. דנה נתנה כמה רעיונות מעניינים:
הרעיון השלישי מאוד מצא חן בעיני, אבל דנה לא היתה מרוצה כל-כך. אחרי עבודה מאומצת, היא חזרה אלינו עם העיצוב שכאן למטה, שלאחר כמה סבבי שינויים הפך להיות עמוד הבית שיש לנו היום:
בינתיים הצטרפה אלינו אינה שהשלימה את עיצוב האתר בשאר העמודים וגם דאגה להפוך את העמוד הראשי ואת כל שאר האתר לרספונסיביים.
כדי להחליט על הרזולוציות הנכונות לאתר הרספונסיבי שלנו, התבוננו קודם כל באנליטיקס וזה מה שגילינו מהנתונים של השנה החולפת:
בהחלט לא תמונה שגרתית לאתר אינטרנט ממוצע בישראל ל-2012. הקהל שלנו גולשם עם מסכים גדולים במיוחד. 10% נוספים שלא מוצגים כאן גלשו מסמארטפונים בגדלים שונים.
לאור הנתונים הללו, החלטנו על 3 רוחבי מסך האלה:
- 1600 ומעלה (דסקטופ)
- 1280 ומעלה (דקסטופ)
- 768 ומעלה (אייפד/טבלט עומד ומסכים ישנים)
היה חשוב לנו לתת מענה טוב לאותם 40% שמחזיקים במסכים גדולים, מתוך מחשבה שהאחוזים האלה רק יגדלו ב-2013 והלאה. התחלנו עם התצוגה הזו והמשכנו לאחרות. מה עם הסמארטפונים, אתם שואלים? בגירסה הראשונה של האתר הם יוכלו לצפות בתצוגה מותאמת לסמארטפון רק בבלוג ובעמוד יצירת קשר ובהמשך יוכלו גם לצפות במסכים מותאמים לתצוגה קטנה גם בשאר האתר. עוד עובדים על זה.
מה באתר?
אם עוד לא עשיתם את זה, אתם מוזמנים להסתכל על תהליך העבודה שלנו, הוא מסתתר בעמוד הבית (אל תשכחו ללחוץ על איזה כפתור או שניים בפנים). השקענו.
יש כאן מבחר מתוך העבודות שעשינו בשנים האחרונות. אנחנו גאים במיוחד בעבודה שלנו על אתר פיצה האט, שם שיפרנו את אחוז ההמרה ב-80% עם האתר החדש שאפיינו ועיצבנו. בעמוד שלי תוכלו לצפות בהרצאה שלי ממפגש UXI האחרון שם הצגתי את כל התהליך בצורה הרבה יותר מפורטת (30 דקות).
שני המדריכים שכתבתי על חוויית משתמש נמצאים גם הם כאן ובקרוב יעברו עיצוב מחדש. גם הברכות ששלחנו לרבים מכם בראש השנה, פסח וגם ראש השנה שלפניו עדיין כאן.
הבלוג שאתם קוראים בו עכשיו נראה כך עד לפני כמה ימים. "פשוט שימושי", עם הלוח המחיק, ליווה אותי בנאמנות מאז מרץ 2009. כל הפוסטים החשובים שהיו בו נמצאים עכשיו כאן, בבלוג. אתם מוזמנים לקרוא בהם אם עוד לא עשיתם את זה, רובם המכריע עדיין מאוד רלוונטי.
אגב, יסמין כתבה פוסט נהדר על דפוסי אפיון ועיצוב למובייל, אתם מוזמנים לקרוא ולהיעזר באתרים הרבים שמוצגים בפוסט.
כדאי גם להציץ על עמוד ה-404 שלנו. כן, אנחנו נהנים מאוד מהעבודה שלנו!
עושים כבוד (תודות)
אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזו כדי להודות לכל מי שעזר באפיון, עיצוב ובניית האתר החדש:
- ליסמין גלקר וייסבורד האלופה, שאפיינה בצורה מקצועית, כתבה תכנים מצוינים וניהלה את הפרויקט.
- לדנה שמעוני הנפלאה, שעיצבה את הקונספט, איירה את האיורים המקסימים שיש לנו פה וליוותה את כל תהליך העיצוב.
- לאינה ויינברג המהוללת, שעיצבה את רוב מסכי האתר ושמה את כל הפיקסלים, אחד אחד, במקום הנכון.
- ליובל קפסוטו הקוסם, שהפיח חיים בדמויות של דנה והגשים לנו חלום גיקי ישן להיות סופרמנים. אפילו שזה רק באתר.
- לרונן שטרן התותח, שפיתח את איזור התהליך שלנו (פרלקס) ועזר לפתור את הבעיות הכי קשות באתר.
- לכל שאר הצוות הנהדר שלנו, שעזר, שתמך, שנתן משוב, שעשה QA וגם בדיקות שמישות.
תודה שקראתם עד פה
אני מקווה שתהנו מהאתר החדש ובמיוחד מהבלוג המחודש שמופיע כאן. אני מבטיח שיופיעו כאן עוד הרבה כתבות מעניינות בהמשך, יש כבר אחת חדשה כזו שבה יסמין אספה עשרות מקורות השראה ודפוסי עיצוב לסמארטפונים. כדאי להכיר. אתם מוזמנים להירשם כאן משמאל למעלה כדי לקבל עדכונים מאיתנו. נשמח לספר לכם כשיתפרסמו כאן פוסטים חדשים.
אשמח מאוד לשמוע מה דעתכם על האתר החדש בתגובות כאן למטה או בדף הפייסבוק שלנו.
אחד האתרים הטובים והמרשימים בישראל להעברת קונספט וערך מוסף ללקוח.
ברכותיי ובהצלחה!
תודה אמיר!
פשוט אתר מהמם! באמת! הכל כל כך כיף בו! תתחדשו ותמשיכו להצליח…