אפיון ועיצוב מחדש לאתר: 97% שיפור בהמרה

image description

איך שיפרנו ב-97% את ההמרה וכמעט שלא עלינו במשקל

אפיון ועיצוב חדשים לאתר פיצה האט

פיצה האט פנו אלינו כדי שנאפיין מחדש את האתר שלהם, המשמש את לקוחותיהם להזמנה ישירה של פיצות ומוצרים נוספים. האתר הקיים לא השיג את התוצאות העסקיות להן הם קיוו. כמות ההזמנות לא הגיעה ליעדים שהוצבו והלקוחות התקשו להשלים את ההזמנה שרצו. לפני שניגשנו לעבודת אפיון יסודית, ביצענו מספר תיקונים באתר הקיים, כדי להקל על הלקוחות הקיימים את השלמת ההזמנה.

בדיקת שמישות ודו”ח מומחה

כצעד ראשון בפרוייקט, ערכנו בדיקת שמישות לאתר הקיים. גילינו שלוקח הרבה זמן לבצע הזמנה באתר. בחנו את הבעיות שגילינו באתר והגשנו לפיצה האט דו"ח מומחה. הדו"ח כלל תיקונים פשוטים שניתן לבצע באתר כדי לשפר בו את חוויית הרכישה ולהעלות את אחוז ההמרות - כל זאת ללא אפיון או עיצוב מחדש של האתר.

בפיצה האט ביקשו לראות שיפור של 5-10% בהמרות האתר. אחרי שהתיקונים שהמלצנו עליהם הוכנסו לאתר, גילינו שאחוז ההמרות עלה ב-40%!

אתר פיצה האט לפני השינויים שהצענו
שיפור #1 40% יותר המרות

אחרי תיקונים שהצענו בדו”ח מומחה

אתר פיצה האט אחרי השינויים שהצענו
גרף המציג את עליית המכירות מהאתר כלל-ארצי
גריף המיג את עליית המכירות מהאתר לפי סניף
image description

מחקר

שלב המחקר כלל ביקורים בסניפי פיצה האט וראיונות עם נותני השירות - העובדים בסניפים ובמוקד השירות של פיצה האט. כמו כן, חקרנו לעומק את הנתונים שעלו מגוגל אנליטיקס, באמצעותם הבנו טוב יותר מה עושים המשתמשים באתר. ניתחנו את את נתוני המכירות של הרשת ואת המתחרים הבולטים, בארץ ובחו"ל.

image description
image description
הידעת? התוספת הפופולארית ביותר על פיצות בישראל היא זיתים ירוקים!
image description

אפיון

אתר פיצה האט הוא לא המטרה, אלא האמצעי. המשתמשים באתר בעיקר מחכים לרגע שבו הם יוכלו לצאת ממנו ולקבל את הפיצה שלהם. לכן, היה חשוב לנו שתהליך הקנייה יהיה קל וברור, אבל גם מגניב ומשחקי. התחלנו בשרטוטים ובבניית אב הטיפוס האפיוני.

תודות למחקר, ידענו בדיוק מה אנשים מחפשים בכל שלב ומה הם היו רוצים למצוא באתר להזמנת פיצות. בעזרת הידע הזה יכולנו להבליט מידע חשוב, בדיוק בשלב בו המשתמש זקוק לו ולסייע לו בסיום משימת ההזמנה בהצלחה.

image description
image description
image description הקונספט הנבחר

עיצוב

הצענו כמה וכמה עיצובים: מסורתיים לעומת חדשניים, שיווקיים לעומת שקטים ונקיים. באמצעות הפידבקים על העיצובים, הצלחנו להבין טוב יותר את הכיוון שהלקוח חיפש. דייקנו את המסך הראשי וכך נולד לו הקונספט העיצובי.

image description
image description העיצוב הנבחר

ליווי הפיתוח

יחד עם הפיתוח זיהינו נישות נוספות שהצריכו אפיון, כמו הודעות שגיאה. ליוונו את המפתחים והקמנו את העיצוב לחיים.

image description

בדיקות שמישות

תוך כדי העבודה עם המפתחים התחלנו סדרה של בדיקות שמישות. הזמנו משתמשים פוטנציאליים (אנשים שמזמינים מפיצה האט באופן קבוע) ובדקנו בעזרתם את האתר. המשתמשים קבלו משימות שונות ובצעו אותן באתר. אחרי ניתוח הבדיקה ידענו בדיוק איפה צריך לתקן ואיפה אסור לגעת.

image description image description
ליטושים במהלך הבדיקות, גילינו שמשתמשים לא מסתכלים על המסך בזמן הקלדה. זה גרם לנו לשנות את הדרישות שלנו מהפיתוח, לגבי השלמה אוטמטית בטפסים

חגיגת השקה

חודשיים אחרי ההשקה כבר יכולנו לראות עלייה נוספת בהמרות דרך האתר. גולשי האתר הצליחו לסיים יותר רכישות! עם עלייה של 41%, על גבי העלייה שהשגנו אחרי התיקונים באתר, הגענו לעלייה כוללת של 97% בהמרות באתר, לעומת התקופה שלפני תחילת הפרוייקט.

image description
שיפור #2 עליה של 41% נוספים בהמרות דרך האתר

בחודשיים הראשונים שהאתר היה באוויר כבר ראינו עלייה נוספת בהמרות. השיפור הזה, על גבי השיפור הקודם, נתנו לנו עלייה של 97% בסך הכל!

image description
image description image description
image description