הספרייה הלאומית מרכזת את כל הספרים, המאמרים וכתבי העת שאי פעם פורסמו בישראל, ומידע רב נוסף במאגרים שונים שבבעלותה. האתגר שלנו: לזהות את קהלי היעד החשובים ביותר של הספרייה, ולאפיין את הצרכים שלהם על-בסיס מחקר מקיף בן מאות שעות.
הספרייה הלאומית היא גוף גדול שמחזיק בהמון מידע שפונה לקהלים רבים ושונים: החל מחוקרי יהדות התפוצות שיתעניינו בכתבי עת עתיקים ונדירים, דרך תלמידים וסטודנטים שיוכלו למצוא מאמרים עכשוויים עבור הלימודים, ועד חובבי מוזיקה או בישול שירצו דווקא אוספי שירים או מתכונים.
אנשי הספרייה הלאומית ביקשו את העזרה שלנו במחקר מקיף שיעזור להם להבין מיהו הקהל שמשתמש בשירותי הספרייה היום, ומי הם קהלי היעד הפוטנציאליים שהספרייה יכולה וצריכה לפנות אליהם.
יחד עם צוות הספרייה שעבד בצמוד אלינו, ביצענו תהליך לפי שיטת ה-Top Tasks, שנועד להגדיר את הפרסונות שמשתמשות (או ישתמשו) באתר הספרייה, ואת המשימות העיקריות שחשובות להן. כל זה נועד כדי להגדיר עבור הספרייה את האסטרטגיה הדיגיטלית: את האופן בו היא תשרת את המשתמשים הקיימים שלה, ותוכל להגיע דרך הערוצים הדיגיטליים השונים לכל אותם קהלים שעוד לא נחשפו אליה ואל התכנים שנמצאים בה.
אנחנו אחראים ל:
מחקר.