משתמש שלא מקבל משוב ראוי בזמן סביר, עשוי לחשוב שהמוצר שלכם לא עובד, או לא עובד טוב. בדרך כלל, לא תהיה לכם הזדמנות שנייה להוכיח לו שהכל בסדר. בפוסט היום, 4 מקרים נפוצים בהם מצפה המשתמש למשוב והפתרונות המקובלים לכל מקרה.
על חשיבות המשוב
משוב הוא אחד מאבני היסוד של חוויית המשתמש. הכלל אודות "משוב ראוי, המופיע בזמן סביר מרגע ביצוע הפעולה", הוא הראשון מבין עשרת היוריסטיקות של נילסן, כללי אצבע שמנחים מאפייני חוויית משתמש כבר מאז 1995.
"זמן סביר" הוא פרמטר שיכול להיות מושפע ממגבלות טכנולוגיות, כמו מהירות הגלישה או גודלם של קבצים. אם אתם נתקלים בבעיות כאלו, מומלץ לפתור אותן בהקדם, תוך התייעצות עם איש או אשת הפיתוח שלכם.
קיימים מספר מפגשים נפוצים, בין המשתמש למוצר שלכם, בהם הוא מצפה לקבל מכם משוב:
- אחרי שהמשתמש ביצע פעולה: המשתמש רוצה להבין האם הפעולה בוצעה בהצלחה. ללא משוב מתאים, הוא עשוי לבצע אותה שוב ושוב ושוב. מצבים כאלו יכולים לקרות בזמן רכישה אונליין, הפעלה של מערכת, שליחת הודעה, הורדת, שמירת או העלאת קובץ.
מה עושים?
הציגו הודעת הצלחה או שגיאה. עדיף לעשות זאת באותו מסך שבו המשתמש נמצא, אם אפשר, כדי לחסוך את זמן הטעינה של עמוד נוסף. - כשהמשתמש מחכה: אין דבר נורא מהמתנה, שלא יודעים היא תסתיים. במוצרי אונליין, המתנה ארוכה נותנת תחושה של מוצר מיושן שלא עובד טוב. למרות זאת, הרבה פעמים אין ברירה אלא לתת למשתמש לחכות, בזמן שדברים אחרים קורים ברקע.
מה עושים?
תצוגה של משך ההמתנה, יכולה לעזור למשתמש להרגיש שההמתנה שלו היתה קצרה יותר. שקפו למשתמשים שלכם כמה זמן הם יצטרכו לחכות וכמה אחוזים מהמשימה כבר הסתיימו.
יש כמה טריקים שאפשר להשתמש בהם כדי לגרום למשתמש להרגיש שהזמן עובר מהר יותר (כן, כן, הזמן הוא יחסי) וגם מחקר למי שרוצה להעמיק בעניין.
בנוסף, שימוש בטקסט מסקרן או מפתיע, או אפילו סתם כזה שמסביר בשפה ברורה ואנושית מה קורה כרגע, יכול ליצור חוויה טובה יותר. חשוב לזכור בהקשר הזה, שמה שקורה באמת מאחורי הקלעים, במובן הטכני של הדברים, בדרך-כלל לא מעניין אף אחד ("יוצר טבלה" או "מעתיק קבצים"). - כשהדרישות מהמשתמש מעורפלות: ככלל, חשוב שנהיה כמה שיותר ברורים ותמציתיים לגבי מידע שאנחנו רוצים לקבל מהמשתמש. יחד עם זאת, לפעמים ההסברים המדויקים, הרבה יותר מורכבים ממה שאנחנו רוצים להציג למשתמש.
מה עושים?
נותנים למשתמש אינדיקציה ברורה, מתי הוא עושה משהו טוב ומתי הוא יכול להשתפר. בנוסף, חשוב לספק הסברים, כיצד ניתן לבצע את המשימה טוב יותר. - כשהמשתמש עושה טעות: לא משנה כמה פשוטה תהיה המערכת שלכם, וכמה הסברים היא תכיל, משתמשים תמיד יעשו טעויות. כשלא מיידעים את המשתמש על טעות שהוא עשה, הוא עשוי לחשוב שיש בעיה במערכת, שמונעת ממנו להתקדם.
מה עושים?
חשוב להסביר למשתמש, בצורה ברורה ובולטת לעין, היכן היתה הטעות שלו וכיצד הוא יכול לתקן אותה. באותה מידה, מומלץ לספר למשתמש כשהוא עושה משהו טוב.
אהבתם את הפוסט?
נשמח לשמוע! אתם מוזמנים להגיב כאן למטה.
יפה!
עוד מנילסן בנושא משוב וזמנים כאן:
http://www.nngroup.com/articles/powers-of-10-time-scales-in-ux/
תודה עידו!