3 תובנות מפתיעות מתוך המחקר

במהלך המחקר ובדיקות השמישות, גילינו כמה דברים מדהימים על האופן שבו צרכנים קונים ברשת. הנה כמה דוגמאות:

מה בדקנו במחקר?

כדי להבין קצת יותר על תחום ה-ecommerce בארץ, החלטנו להתמקד בשלושה תחומים עסקיים מובילים בתחום הקניות ברשת: אופנה, תיירות (טיסות ומלונות) ומזון (סופרמרקט).

כדי לקבל תמונה מלאה ולהגיע לתובנות משמעותיות, עשינו כמה דברים:

  • בדיקות שמישות וראיונות עם עשרות משתמשים
  • סקר בנושא הרגלי קנייה ברשת עם מאות משתתפים
  • בחינה מדוקדקת של האתרים המובילים בעולם, מאותם תחומים
  • ניתוח אורכי ורוחבי של הנתונים
  • כתיבת מסמך סיכום מעמיק עם עשרות תובנות והמלצות
האתרים שבדקנו
תיירות

  • הדקה ה-90
  • איסתא
  • גוליבר
מזון

  • רמי לוי
  • שופרסל
  • MySupermarket
אופנה

  • Castro
  • Adika
  • Styleriver

איך אפשר לצפות בדוח המחקר?

  • תקציר ממצאי המחקר

  • חינם

  • תקציר ממצאי המחקר כולל:
    • תובנות מבדיקות השמישות והמחקר
    • 10 בעיות שמישות נפוצות שכדאי לכם להימנע מהן באתר שלכם
    • המלצות כלליות ליישום באתרי קניות

תקציר ממצאי המחקר

התקציר יישלח אליכם עוד רגע

בתקציר תמצאו תובנות עיקריות מהמחקר והמלצות כלליות לאתרי מסחר אלקטרוני

אנחנו שולחים את התקציר, עוד רגע...

קישור להורדת התקציר נשלח אליכם

אתם עוד פה? לכו לקרוא...

סגור

לצערנו השליחה נכשלה

נסו שוב מאוחר יותר, מתנצלים על אי הנוחות

סגור

רכישת דוח המחקר המלא

דוח המחקר המלא כולל:

  • למעלה מ-130 עמודים של תובנות מתוך המחקר
  • עשרות דוגמאות וצילומי מסך מתוך בדיקות השמישות
  • 29 סרטים של משתמשים מבצעים משימות על גבי מסכים אמיתיים
  • המלצות ליישום בפועל של הממצאים
אנחנו חייבים שם של חברה או אדם כל עותק מגיע עם רישיון שימוש עבור חברה אחת או אדם אחד בלבד, לבחירתכם

מיד תועברו לעמוד התשלום

דוח מומחה על האתר שלך

בדיקת מומחה לאתר שלך תאפשר לך לשפר את תוצאות האתר, על-בסיס ממצאי המחקר המקיף שביצענו

שששש... מבטיחים לא לגלות. מה שמך? חשוב לנו לדעת עם מי אנחנו הולכים לדבר
מוכנים להסתפק גם בטלפון במשרד

אנחנו שולחים את ההודעה, עוד רגע...

הפרטים שלך נשלחו

נהיה בקשר בקרוב. תודה!

סגור

לצערנו השליחה נכשלה

אנא צרו איתנו קשר בטלפון 03-5718020, או בדוא"ל [email protected]

סגור
  • דוח מומחה על האתר שלך

  • החל מ-14,000

  • דוח מומחה על האתר שלך כולל:
    • סקירת השמישות באתר שלך, על-ידי מומחה חוויית משתמש ועל-פי מסקנות דוח המחקר המלא
    • מסמך המלצות לשיפור חוויית המשתמש ושיפור ההמרות

מה המומחים אומרים?

6 טיפים מתוך הדוח המלא

תנו חופש למנועי החיפוש

תנו חופש למנועי החיפוש

משתמשים רגילים לגמישות ולחכמה של גוגל.במנועי החיפוש בחלק מהאתרים שבדקנו, המשתמשים נתקלו בקשיים עד שבפעמים רבות נאלצו לוותר על רכישה. למשל: משתמשים שחיפשו "שקיות זבל” באתר סופרמרקט, אבל לא מצאו כי בקטלוג היו רק "שקיות אשפה".
הקלו על המשתמשים למצוא מוצרים באתר שלכם, אל תענישו אותם בתוצאות חיפוש ריקות.

סדרו את מנגנון הסינון והמיון

סדרו את מנגנון הסינון והמיון

יותר ויותר משתמשים מגיעים לאתרי קניות, תוך שהם יודעים בדיוק מה הם מחפשים. לכן הם רוצים לסנן את קטלוג המוצרים שלכם, לפי ההעדפות שלהם. תנו להם מנגנון סינון פשוט, אחיד ומסודר. תנו לקבוצות המוצרים שמות ברורים ומקמו את מנגנון הסינון במקום בולט וקונבנציונלי.

המשתמשים אוהבים עקביות

המשתמשים אוהבים עקביות

משתמשים מוכנים להשקיע זמן למידה בהיכרות ראשונה עם ממשק, כך שבהמשך יוכלו לבצע משימות "על אוטומט".
באחד מאתרי התיירות, המשתמשים רצו לסנן טיסות ומלונות, אך עבור כל אחד מהם הופיעו אפשרויות הסינון במקום אחר בעמוד. העובדה הזו הוסיפה להם עומס קוגניטיבי ותסכול מיותר. שמרו על עקביות במיקום אלמנטים ובתבניות מקובלות, בין עמודים שונים באתר.

אל תיצרו תמונה אידיאלית

אל תיצרו תמונה אידיאלית

במהלך חיפוש בית מלון, המשתמשים קראו לא מעט ביקורות ודירוגים. הם סיפרו שחשוב להם לקבל מגוון: הם מקפידים לקרוא גם ביקורות שליליות ("כדי לראות על מה מתלוננים") וגם ביקורות של קהלים מגוונים (חופשה משפחתית, זוג, נסיעת עסקים וכו'). תנו למשתמשים מגוון ביקורות ודירוגים. זה יוסיף לאמינות שלכם ויעזור למשתמשים לקבל החלטות שהם יהיו מרוצים מהן.

ניווט ניווט ניווט

ניווט ניווט ניווט

ניווט באמצעות קטגוריות הוא אחד הכלים העיקריים לאיתור מוצר באתר. כששם הקטגוריה הוא חד משמעי כמו "נעליים", לא היו בעיות בניווט. אך זה לא המצב עם קטגוריה בשם כמו "מחסן היבואן" למשל.
השקיעו זמן בבחירת שמות מדויקים לקטגוריות והקפידו לחלק את המוצרים באופן מובחן וברור. אל תתפתו לוותר לעצמכם או ליצור קטגוריית "שונות".

אל תחביאו את הכפתורים החשובים

אל תחביאו את הכפתורים החשובים

יש כפתורים חשובים יותר מאחרים. באתרי סופרמרקט, כפתור "התחל קנייה" הוא בלי ספק אחד כזה. באחד מאתרי הסופרמרקטים הכפתור הזה היה גדול ואדום, אך כך היו גם הרבה אלמנטים אחרים בעמוד, ולמשתמשים לקח הרבה זמן למצוא אותו. זיכרו – כשמנסים להדגיש את הכל, לפעמים התוצאה היא ששום דבר לא מודגש.

הנה כמה עובדות מרתקות על הרגלי הקנייה שמצאנו בסקר שביצענו:

הנה כמה עובדות מרתקות על הרגלי הקנייה שמצאנו בסקר שביצענו:

  • 61% מהמשיבים דיווחו שהם ביצעו רכישה ברשת בחודש האחרון
  • 72% דיווחו שהרכישה האחרונה הייתה באחד משלושת התחומים שבדקנו – אופנה, תיירות ומזון.
  • 74% דיווחו שהרכישה האחרונה שלהם הייתה באתר שאינו ישראלי (!) תחשבו על זה, המשתמשים יכולים להזמין מוצר שנמצא מתחת לבית שלהם, אבל מעדיפים להזמין מוצר שיטוס מסביב לעולם, עם עלויות משלוח ויכולות החלפה והחזרה מוגבלות.

מהן הסיבות לזה?

כל התשובות, העובדות, הנתונים ומסקנות חשובות,
במסמך המחקר המלא – לרכישה

מי אנחנו

יוניק יו איי הוא סטודיו לאפיון ועיצוב חוויית משתמש. אנחנו מאפיינים אתרי eCommerce, אבל לא רק - גם אתרים אחרים, אפליקציות ומערכות מורכבות.
כמו בכל פרוייקט שאנחנו עושים, רצינו להיות הכי טובים שאנחנו יכולים, ובשביל להיות הכי טובים, צריך ללמוד. לכן ביצענו מחקר מעמיק ביותר עם משתמשים אמיתיים, על אתרים אמיתיים.

צוות המחקר

"חוויית המשתמש באתרי מסחר אלקטרוני בארץ נמצאת רחוק מאחורי אתרים מקבילים בחו"ל, ולא מהיום. החלטתי שהגיע הזמן לעשות מאמץ משמעותי כדי ליצור כאן שינוי אמיתי, לטובה. התוצאות במחקר שעשינו ובדוח שמסכם אותו. תמצאו בו ממצאים מרתקים מכמה מאתרי המסחר הגדולים בארץ, וטיפים מעשיים לשיפור ה-UX באתר שלכם."

barak1

ברק דנין

מנכ"ל ובעלים

"כלי מדידה כמו גוגל אנליטיקס נותנים לנו המון מידע על מה אנשים עושים באתר, אבל הם לא עוזרים לנו להבין למה, אנחנו צריכים לנחש. בבדיקות שמישות, במיוחד בשיטת Retrospective Think Aloud, כמו שאנחנו ביצענו, אנחנו מקבלים הסברים גם על מה שהמשתמשים עשו וגם על מה שהם לא עשו."

oren1

אורן שמיר

ראש תחום מחקר

"כמאפיינים אמפתיים למשתמש ושוחרי שירות טוב, אין דבר מתסכל יותר מלראות את המשתמש שלידך מתרכז, מתאמץ ואז מתייאש מרוב תסכול. מטרת המחקר היא לעזור בטווח הרחוק למשתמש הזה ולרבים ורבות כמוהו. להפוך את חוויית השירות לדבר נעים ונוח, שלא מצריך מאמץ וקפיצת אגרופים."

jasmin1

יסמין גלקר וייסבורד

מנהלת סטודיו

"המשתמשים היום כבר יותר מתורגלים משאנחנו לפעמים חושבים. הם יודעים מה הם מחפשים ויש להם שיטות מוגדרות למשימות כמו סריקת מוצרים או השוואת מחירים. אם אתר מסוים לא מאפשר לעבוד כמו שהם רגילים, הם פשוט מאבדים סבלנות."

tal1

טל משעלי

מאפיין חוויית משתמש ומנהל תוכן


צרו איתנו קשר

03-5718020
  • [email protected]
  • כתובת: הקישון 8 (ליד קניון איילון), קומה 4, בני ברק 5120308

ציוד מעקב עיניים בחסות חברת NBT

חברת NBT מתמחה בפתרונות לחקר המוח וההתנהגות. בשנים האחרונות התמחינו בפתרונות ספציפיים למעקב אחר תנועות עיניים (Eye Trackers), אותן מייצרת חברת SMI. המערכות של SMI מוטמעות במגוון רחב של חברות ומעבדות בארץ ובעולם ומשמשות חוקרים בתחומי חקר המוח, ממשק המשתמש, מחקרי שפה, מחקרים בתחום האינטרנט ועוד

רוצים לדבר איתנו על המחקר, או לשאול כל דבר אחר?

אנחנו כאן, מבטיחים לענות תיק-תק

Do you have any idea in mind? Contact us, we will give you the answer you expect.