בחודשים האחרונים עבדנו על מחקר ראשון מסוגו בארץ. המחקר הארוך והמקיף מסתכם בדוח ה-UX באתרי מסחר אלקטרוני – ישראל 2016. העבודה עליו הייתה מרתקת והתובנות שעולות ממנו מפתיעות ומרתקות לא פחות. הדוח המלא מוצע למכירה באתר המחקר, שם תוכלו למצוא גם תקציר להורדה חינם.
דוח סיכום המחקר, בן 134 העמודים, מכיל:
- 10 בעיות שמישות נפוצות שעלו מרוב אתרי המסחר שבדקנו, וכיצד לתקן אותן
- ניתוח מפורט של כל האתרים שבדקנו, עם תובנות מבדיקות שמישות שבוצעו עם עשרות משתמשים
- סרטונים מתוך בדיקות השמישות שמראים את המשתמשים בפעולה
- עשרות צילומי מסך שמדגימים בפועל את בעיות השמישות
- הצעות לפתרונות מתוך אתרים שמספקים חוויית משתמש מעולה, מהארץ והעולם
- נקודות נוספות רבות שיוכלו לשמש אתכם בפתרון התלבטויות באתר שלכם
בעזרת ציוד מעקב עיניים מהמשוכללים בעולם, ביצענו בדיקות שמישות ל-9 אתרי מסחר אלקטרוני ישראלים מובילים. הבדיקות עם משתמשים אמיתיים, הציוד המתוחכם ומעל 500 שעות של מחקר וניתוח, שהושקעו על ידי צוות המחקר המנוסה, הולידו דוח מפורט ומלא בתובנות, שפעמים רבות הפתיעו אפילו אותנו. כמה מהעובדות המפתיעות האלה מופיעות באתר המחקר
הנה מה שאמרו על הדוח כמה מומחי מסחר אלקטרוני:
best practices לשיפור מידי בתזרים המזומנים
"דוח UX באתרי מסחר אלקטרוני – ישראל 2016 הוא הדוח המקיף ביותר שנוצר בישראל אי פעם בתחום המסחר האלקטרוני השימושי. הדוח מצביע בצורה ברורה על הפער הרב בתחום חוויית המשתמש בין ישראל לחו"ל – מה שעוזר להסביר את נטישת הלקוחות ואת העובדה שחמישים אחוז מהקניות המקוונות בישראל נעשות היום באתרים מחו"ל. הצרכן הישראלי מתוחכם ומנוסה ומי שישכילו להיות בין הראשונים שיתנו חוויית קניה מתקדמת אמיתית, יהנו מצמיחה במכירות ולא פחות חשוב, מלקוחות חוזרים לאורך זמן.
דרך הניתוח והדוגמאות, כל מנהל ומנהלת אתרים ישראלים יוכלו לממש את ה-best practices אצלם באתר ולהביא לשיפור מידי בתזרים המזומנים. דוח חובה לכל מי שרוצה להיות אתר מכירות מוביל בישראל!"
איל רוזן, מייסד ומנהל פורום המנהלים למסחר מקוון
כלי עזר חשוב בידי מנהלי אתרי סחר אלקטרוני
"ניכר כי הושקעה עבודה רבה בביצוע הבדיקות וכתיבת הדוח וניכר כי כותבי הדוח מבינים לעומק את שוק הסחר האלקטרוני ואת הארכיטקטורה של אתרי סחר אלקטרוני. הדוח מעמיק, יסודי, מקיף ומעשיר ולהתרשמותי, הוא יוכל לשמש ככלי עזר חשוב בידי מנהלי אתרי סחר אלקטרוני. – יש בו תובנות רבות סביב "עשה ו"אל תעשה" אשר יכולות לסייע בידם של מנהלי האתרים ויוכלו לשפר את תוצאותיהם העסקיות והמיצוביות של אתרי הסחר".
אלון רז, מנכ"ל חטיבה עסקית, ZAP Group
היי משה, תודה על התגובה. ייתכן מאוד שהיתה בעיה בשרת האכסון שלנו, או בשירות האינטרנט אצלך, כשניסית לגשת לעמוד. אתה מוזמן לנסות שנית.