פשוט. שימושי   על אנשים, מחשבים והמסכים שביניהם

לאפייץ כאילו החיים שלך תלויים בכך

5 דקות קריאה
אל הסטודיו נכנס פרויקט חדש אבל הפעם הוא קצת שונה. הפעם לא יהיו שלבים נפרדים של אפיון מלא והעברה הדרגתית לעיצוב. בפרויקט הזה עובדים ביחד, בתהליך מהיר שכולל אפיון ועיצוב בו זמנית. איך עושים את זה? אורי דר כאן כדי לחשוף אתכם אל סודות האפיוץ.

מנהל מוצר, הנה ארבעה דברים חשובים שצריך לדעת על עבודה עם אנשי UX

8 דקות קריאה

החלטתם לקחת איש או אשת UX לתכנון המוצר שאתם מנהלים? התחלה טובה. אנשי UX הם החוליה המקשרת ביניכם, מנהלי המוצר, לבין משתמשי הקצה, האנשים שעבורם אתם עושים את מה שאתם עושים (ושותים המון קפה בדרך). מה צריך לדעת רגע לפני שמתחילים לעבוד יחד? איזה דגשים צריכים לשים לאורך הדרך המשותפת וממה צריך להימנע על מנת שהכל יילך חלק עד ההשקה? הנה ארבעה דברים שיהפכו את התהליך לפשוט וזורם יותר.

המסע הקסום אל מעמקי הבינה המלאכותית

בינה מלאכותית – איום או הזדמנות מדהימה?

 

ה- AI (בינה מלאכותית) הופיעה, כנראה, לראשונה בסרטי מדע בידיוני שהצליחו לחזות את העתיד. הצורך לספק למשתמשים ממשקים נוחים לתפעול תוך יכולות חיזוי וניבוי הפעולה הבאה שלהם או, לחליפין, ניתוב חכם לפעולה הרצויה, הם אחד הבסיסים להצלחת מערכות ממוחשבות מורכבות. עם כניסתם של בוטים לממשקים המחליפים את הממשק האנושי החלטתי לבחון את החוויה האישית שלי מנקודת מבט אישית שלי כמשתמש, וגם כמי שעובד בתחום. לבדוק מקרוב את העתיד של התקשורת שלנו עם מכונות. המסקנות לפניכם. ספויילר – מדובר במערכת יחסים לכל דבר…

בדיקות גרילה: להבין מתווכים בשיטת הסביח

(7 דקות קריאה)

לפני בערך חודש, היינו בעיצומו של אפיון קונספט למוצר בתחום הנדל"ן. במסגרת המחקר המקדים, הלקוח שלנו העלה בעיה מהותית שראה בשטח. כשהגענו לשרטוט המסכים, החלטנו לפתור את הבעיה הזו בצורה לא שגרתית. למרות שחשבנו שהפתרון שלנו נכון (ביססנו אותו על המחקר המקדים), הרגשנו צורך לבדוק אותו על משתמשים אמיתיים – לבצע בדיקות שמישות – לפני שמושקעות שעות רבות בעיצוב ובפיתוח.

מחשבות על הרשאות

או – איך נותנים לכל משתמש בדיוק את מה שהוא צריך?
(7 דקות קריאה)

אחד האתגרים הגדולים והמעניינים באפיון מערכות מורכבות הוא ריבוי פרסונות – העובדה שלאותה מערכת יכולים להיות סוגים שונים של משתמשים, שלכל אחד מהם צרכים משלו, פריטי מידע המעניינים אותו ופעולות שהוא יכול לבצע.
אז איך מאפשרים לכל משתמש גישה לאזורים שמעניינים אותו, בלי התנגשות עם צרכים של משתמשים אחרים? התשובה המהירה – מערכת הרשאות. התשובה המורכבת יותר – בכתבה.

בדיקות שמישות – לא מה שחשבנו

ראיון עם עומר מילויצקי, מיטב דש
(6 דקות קריאה)

הרגע הזה לפני הצגת מסקנות מבדיקות שמישות, מול אחד מבתי ההשקעות הגדולים בארץ, ואתם לא עד הסוף בטוחים שזה מה שהלקוח רצה. אבל אתם יודעים שזה מה שהוא צריך. אם נאמר את האמת, אנחנו קצת חששנו.

שאלות טובות יותר: איך תמנפו שאלות למוצר מעולה – חלק 1

(8 דקות קריאה)

שאלות טובות יקדמו את המוצר שלכם שנות אור קדימה. שאלות גרועות ימנעו מכם מידע קריטי במקרה הטוב.

במרץ 2017 העברתי את ההרצאה "מה השאלה: למה הצוות שלך לא באמת יודע לשאול שאלות?" בכנס UXI Live. ההרצאה הזו היוותה עבורי צעד ראשון לעולם חדש של שאילת שאלות כבסיס לעבודת UX ו-Product איכותית יותר. סיכמתי עבורכם את ההרצאה והוספתי גם קטעים שלא הוצגו בכנס.

הקהל הנעלם: מי הם המשתמשים הכי חשובים שלא משתמשים במוצר שלך?

(9.5 דקות קריאה)

חושבים שאתם מתכננים את המוצר רק עבור קהל היעד שלו? לא תמיד זה המצב. לפעמים תצטרכו לתכנן אותו עבור אנשים שבכלל לא ישתמשו בו. מי הם אותם אנשים ומתי תצרכו לתכנן עבורם ממשק אחר מהממשק שהמשתמשים האמיתיים יקבלו? איך משכנעים את ההנהלה להשקיע במחקר משתמשים כדי להכיר אנשים שכנראה לעולם לא ישתמשו במוצר? בכתבה הבאה תבינו איך להתמודד עם פרסונה שכנראה לא לקחתם בחשבון.

הקרב על האסטרטגיה – חומר למחשבה

18 דקות קריאה + קיצורי דרך

כפי שהבטחתי בהרצאה שלי בכנס UXI Live 2017, יצרתי את הפוסט הבא כהמשך ישיר להרצאה והרחבה על נושאים אליהם לא הספקתי להגיע. הוא מכיל אסופה של חומרי רקע והסברים נוספים עבור כל מי שרוצה להבין טוב יותר את נושא אסטרטגיית המוצר, ובעיקר עבור אנשי UX שרוצים ליצור שינוי בארגון בו הם עובדים, או בקרב הלקוחות שלהם. הפוסט כתוב כמאמר וכולל את זווית הראייה והפרשנות שלי לנושא אסטרטגיית המוצר הדיגיטלי.