בארץ ובעולם פועלים מפתחי אתרים רבים, ותהליך העבודה שלהם בדרך-כלל יוצר את המשולש מפתח-מעצב-לקוח. במצבים כאלה, התפקידים שבדרך-כלל ממלא מעצב חוויית משתמש (מאפיין ממשק) כמו ארכיטקטורת מידע וארגון העמוד מטופלים על-ידי מפתח האתרים והמעצב.
שוחחתי עם ניל אוסמן מ-WW3 על תהליך העבודה שלו כמפתח אתרים, על הקשר שלו עם המעצב והלקוח בתהליך. דיברנו גם על נגישות מנקודת המבט של קוד ה-HTML, נושא מרכזי בעבודה של ניל. ניל נתן כמה טיפים טובים על דברים שקל לדאוג להם ב-HTML ומשפרים את הנגישות, כדאי להקשיב!
כדי להאזין לפרק (30:00 דקות)
אפשר להוריד את הפרק (14.1MB), להאזין לו באייטיונז, או באתר – בסוף הדף יש נגן כסוף.
דברים שהוזכרו בפרק
אינדקס נושאים וזמן בפרק
1:00 על המשולש מפתח-מעצב-לקוח, ועל תהליך העבודה של ניל בפיתוח אתר.
6:30 ללקוחות יש לפעמים בקשות תמוהות…
11:00 נגישות בארץ לא חובה, באנגליה ובארה"ב זה אחרת
12:30 ארכיטקטורת מידע
19:30 נגישות – מה זה, וטיפים מעשיים לפיתוח אתרים נגישים.
הרשמה לפודקאסט
יש לפודקאסט RSS Feed משלו וגם מקום ב-iTunes Store. אם אתם משתמשים ב-iPod או ב-iPhone תוכלו לעשות מנוי ב-iTunes ולהוריד את הפרקים אוטומאטית ברגע שהם מתפרסמים.
כדי להאזין, תלחצו כאן למטה:
Podcast: Download
ברק –
גם בארץ החוק מחייב הנגשת אתרים.
אני מדגיש – לא ממליץ. מחייב.
לפרטים, מאתר נגישות ישראל –
http://tinyurl.com/yl8d2tr
רן – תודה על הקישור, אני תמיד שמח ללמוד. הייתי משוכנע שרק מוסדות ממשלה בישראל מחוייבים לאתרים נגישים.
ברק, יש חקיקה ריקה מתוכן – יש רק שלד שאמור להתמלא תוכן במסגרת תקנות שכעת שוקדים עלהן במשרד המשפטים. נכון להיום פשוט אין שום, אבל שום הגדרה בחוק לשאלה מהו אתר נגיש.
עוד דבר שכנראה לא שמת לב אליו זה שעסקים פרטים זכו לפטור מלא וגורף.
ככל שידוע לי לא הגיע לבית המפשט בארץ אף תביעה נגד אף אתר ממשלתי למרות שהחוק קובע שהתובע אננו צריך להוכיח שנגרם לו נזק!
היי ניל,
דווקא שמתי לב לכל העניינים האלה, אבל מאחר ולא היה לי מידע נוסף לגבי תביעות ועל המעמד המשפטי של החוק (גם לי הוא נראה ריק מתוכן) העדפתי לא להרחיב עד שאדע…