דפוסי עיצוב (Design Pattern) הם כלי מצויין שצריך להיות בתרמיל של כל מי שמתכנן ממשק וחוויית משתמש. צריכים להוסיף לממשק משהו שמרגיש לכם ש"מישהו כבר עשה את זה קודם"? כנראה שמישהו באמת עשה את זה קודם. גשו לאחד מהאתרים שמציגים דפוסי עיצוב (רשימה כאן למטה) ותחפשו. יש סיכוי טוב שתמצאו עושר רב של רעיונות שיוכלו להעשיר את הממשק שלכם, במאמץ לא גדול.
רן לירון הוא מעצב ממשק בכיר במטריקס וחבר למיזם UXI שצפוי לעלות במהלך פברואר. דיברנו על דפוסי עיצוב ועל איך להשתמש בהם בעבודה היומיומית. מקווה שתהנו.
כדי להאזין לפרק (31:00 דקות)
אפשר להוריד את הפרק (14.1MB), להאזין לו באייטיונז, או באתר – בסוף הדף יש נגן כסוף.
אתרי דפוסי עיצוב שהוזכרו בפרק
יש בסוף גם כמה שלא הוזכרו… בונוס!
- Quince
- Welie
- Essential Controls
- Yahoo Design Pattern Library
- PatternTap
- Konigi
- UI-Patterns
- UI Pattern Factory
אינדקס נושאים וזמן בפרק
0:40 קצת על UXI
2:20 מה זה דפוסי עיצוב או Design Patterns? לפרק בעיות מורכבות לבעיות פשוטות יותר.
4:20 איך דפוס עיצוב נולד?
6:20 כפתור מול ניווט לפעולות בפייסבוק
8:30 בדפוס עיצוב יש מגוון
9:30 פתרונות שונים לבעיה אחת: גלילה – Scrolling, חלוקה לדפים – Pagination
16:30 תרגום בלייב של דפוס העיצוב "חלוקה לדפים" מאתר Quince (קווינסי)
22:45 PatternTap – נותן הרבה דוגמאות ויזואליות לכל דפוסי העיצוב
23:00 שובל פירורי לחם – Breadcrumb Trail והנזקים של מימוש דפוס עיצוב שגוי.
25:35 טבלת הסינון של זאפ – דפוס עיצוב מאוד אפקטיבי
28:00 האתרים שאנחנו מעדיפים לדפוסי עיצוב, וטיפים לכל מי שמתעניין בהם
הרשמה לפודקאסט
יש לפודקאסט RSS Feed משלו וגם מקום ב-iTunes Store. אם אתם משתמשים ב-iPod או ב-iPhone תוכלו לעשות מנוי ב-iTunes ולהוריד את הפרקים אוטומאטית ברגע שהם מתפרסמים.
כדי להאזין, תלחצו כאן למטה:
Podcast: Download
הכותרת קצת מטעה
המונח "design pattern" בא ממדעי המחשב ובהקשר המקורי מתאר משהו שונה לגמרי
http://en.wikipedia.org/wiki/Design_pattern_%28computer_science%29
הי עוזי,
Design Pattern דווקא בא מארכיטקטורה (תציץ בוויקיפדיה), או שתאזין לפודקאסט…
כמו שרן אמר בתחילת הפודקאסט, הרבה חושבים (בטעות) שזה מושג שמקורו במדעי המחשב:
http://en.wikipedia.org/wiki/Design_pattern_%28computer_science%29
Patterns originated as an architectural concept by Christopher Alexander (1977/79). In 1987, Kent Beck and Ward Cunningham began experimenting with the idea of applying patterns to programming and presented their results at the OOPSLA conference that year.[2][3] In the following years, Beck, Cunningham and others followed up on this work.
בקיצור, אם למדעי המחשב מותר לגנוב אותו מארכיטקטורה, גם לנו מותר :-)
כיף לראות את ההתקדמות בלייב, תוך כדי עבודה על דפוסי עיצוב. רק לגבי גלילה – לא התייחסתם לקונספט ההפוך של pagination – גלילה אין סופית. אולי לא הכי נוח, אבל מעניין לדון בהבדלי הגישה ביניהם; כנראה נתייחס לזה כבר בדפוסי העיצוב עצמם.
הי רוני.
מעניין שהזכרת את pagination, כי התכוונתי להרחיב עליו את הדיבור בפודקסט, אבל השיחה התגלגלה למקומות אחרים.
pagination ("דפדוף"? "פריסה לדפים"?) משתלב היטב עם גלילה. לכל אחד מדפוסי העיצוב הללו יתרונות וחסרונות.
במערכות שמציגות טבלאות מידע עמוסות או רשימות ארוכות, אני נוטה להגדיר גלילה של 2-3 מסכים, ומעבר לכך – pagination.