עמודי נחיתה (Landing Pages) הם המונח המקצועי לעמודים שאליהם אתם מגיעים (בדרך-כלל) מקישורי פרסומת כאלה ואחרים. הפרסומות יכולות להיות בבאנרים – פרסומות רגילות באתר, ב"קישורים ממומנים" בתוצאות החיפוש או ב"תוצאות אורגניות" (תוצאות חיפוש רגילות). זהו סוג מיוחד של עמודים שמטרתו אחת: לגרום לכם לעשות משהו, בדרך-כלל משהו אחד מאוד ספציפי, שהחברה שבנתה את הדף רצתה שתעשו. לרוב ה"משהו אחד" הזה יהיה למסור את הפרטים שלכם (שם וטלפון או אימייל), אבל זה יכול להיות גם משהו אחר, כמו להוריד תוכנה, להשתתף בסקר, או לקרוא על מבצע מיוחד. העבודה של תמיר כהן מקומפיוקול, איתו שוחחתי בפרק הזה של הפודקאסט, היא לגרום לכם לעשות את ה"משהו אחד" הזה.
דיברנו על מושגי היסוד של התחום עמוד נחיתה והמרה, ותמיר נתן הרבה טיפים שימושיים שבוודאי יעזרו לכל מי שמכין עמודים כאלה. נהניתי וגם למדתי. מקווה שתהנו להאזין.
כדי להאזין לפרק (30:27 דקות)
אפשר להוריד את הפרק (12.8MB), להאזין לו באייטיונז, או באתר – בסוף הדף יש נגן כסוף.
קישורים שהוזכרו בפרק
- WhichTestWon – מאפשר לכם לבדוק את הכישורים שלכם בעיצוב עמודי נחיתה. האתר מציג שתי אפשרויות שנבדקו כבר מול קהל אמיתי, ונותן לכם לנחש מי מהן הצליחה יותר. הוא גם מנסה לתת השערות לגבי כל אחת מהאפשרויות שהצליחו, מה גרם לה להצליח.
- (זהירות, ספוילר!) הדוגמה מתוך האתר WhichTestWon שמציגה תמונה של מומחה – שדווקא הורידה אחוזי המרה לעומת הגירסה ללא התמונה.
- פוסט על שיפור אחוזי ההמרה ב-37signals בבלוג שלהם.
אינדקס נושאים וזמן בפרק
3:30 מה זאת המרה?
5:00 על השינוי שהרשת עברה בשנים האחרונות
7:30 מה זה עמוד נחיתה ומה מייחד אותו ואת חוויית השימוש בו?
11:00 מה צריך להיות בעמוד נחיתה ומה הוא צריך להכיל?
16:30 איך לחזק את תחושת הביטחון של המשתמש בעמוד נחיתה?
18:00 על Split Test והאתר whichtestwon
19:45 תהליך האופטימזיציה של עמוד נחיתה
24:00 סיפור מקרה מאתר תכשיטים.
25:00 עוד טיפים לאופטימזציה של עמודי נחיתה
הרשמה לפודקאסט
יש לפודקאסט RSS Feed משלו וגם מקום ב-iTunes Store. אם אתם משתמשים ב-iPod או ב-iPhone תוכלו לעשות מנוי ב-iTunes ולהוריד את הפרקים אוטומאטית ברגע שהם מתפרסמים.
כדי להאזין, תלחצו כאן למטה:
Podcast: Download
פודקאסט מעניין מאד. תודה.
מה שיפה ב-LPO הוא שאמנם יש אלמנטים שחשוב לשמור עליהם תמיד בתכנון דף נחיתה (קריאה לפעולה, כותרות ברורות, קונטיניואיטי לקריאייטיב של הבאנר או מודעת המילים וכו') אבל בכל זאת מבחני A/B ומבחנים מרובי-משתנים לא מפסיקים להפתיע ולהזכיר לנו את האופי האידיוסינקרטי של המדיום הזה.
לא תמיד מה שאומר לנו ההיגיון שלנו – גם אם הוא מגובה באנליטיקס של מאות דפי נחיתה – באמת יעמוד במבחן.
עוד אתר מעניין המציג מקרי בוחן של טסטים הוא: http://www.abtests.com
הדוגמה של 37 סיגנלס באמת יפה ומחזקת את מה שתמיר אומר לגבי הפשטות והבהירות של המסר שמקבל המשתמש בשניות הראשונות של דף הנחיתה.
מסתבר ששילוב שם החברה בכותרת העליונה רק הוריד את ההמרה ומה שאנשים הכי אהבו זה מסר קצר שנותן ביטחון – 30 יום חינם ללא התחייבות, ואח"כ המחשה של עד כמה קצר התהליך – רק 60 שניות.
דבר נוסף : תמיר דיבר על הסרת מכשולים בתהליך הרשמה של המשתמש. כאן קיים הקונפליקט התמידי של מלחמה בספאם (Capacha) מול נוחות היוזר באתר ועדיין אתרים רבים נאלצים להשתמש במכשול הזה שגוזל עוד כמה שניות מהיוזר.
ריץ' – תודה על המשוב, וגם על הקישור. LPO למי שלא מכיר – Landing Page Optimization.
עם כל הקווים המנחים והידע שקיימים בתחום הזה, המבחנים אכן מפתיעים, ונראה שאנחנו עדיין לא יודעים עד הסוף מה גורם לאנשים לפעול.
עומר, ברוך הבא ותתחדש על האתר :-) המסר שאני לקחתי מהשינויים של 37signals הוא – תנו קודם כל את הצ'ופר (benefit) או את הערך ללקוח, ורק אחר-כך את כל השאר.
לגבי קפצ'ה, אני לא מכיר הרבה עמודי נחיתה ששמים כאלה. אני חושב שבמקרה הזה בדרך-כלל מעדיפים לקבל מקסימום תגובות, ולתת לבן-אנוש או לתוכנה לנקות את המיותרות; הכל כדי לא לפספס אף lead (מתעניין). יש לך דוגמאות?
במחשבה שניה העמודים שמכילים קפצ'ה לא ממש מוגדרים כעמודי נחיתה. הם יותר עמודי הרשמה לאתר או למועדון לקוחות כך שאין לי דוגמאות קונקרטיות.
אין ספק שקפצ'ה גרוע לחווית משתמש ולהמרה, והמחיר שצריך לשלם הוא כמובן לסנן כמויות של ספאם (בעיקר אם מדובר באתרים ששיש אליהם תנועה רצינית של גולשים) אבל זה שווה את זה.
תודה :-)
מאוד ממצה.
העקרונות של kiss- keep it short &simple תמיד עובדים, נוסיף לזה גם מסא שיווקי אחד ברור בכל דף וכמות מדודה של לינקים כדי לא לשגע את הגולש.
עירית NeTalk
תודה, וסליחה על התגובה המאוחרת! כנראה שלא נרשמתי לקבל את התגובות לפוסט :-)
Rich Text Editor: ממש נכון – לא פעם הופתעתי מתוצאות של ספליטים, אני חושב שכבר הזכרתי ניצחון של כפתור אדום לוהט על האפור והכחול, באתר לרכישת יהלומים. תוצאה שקיבלנו ויישמנו, והעלתה את ההמרות בעשרות אחוזים.
זה גם סוג של כלל – תמיד לנסות את האופציה המפתיעה והלא צפויה.
עומר – עניין לוגו החברה הוא גם מעניין. אני נוטה להסכים, אם כי הייתי מחריג בעניין זה חברות עם מותג בעל ערך גבוה.
אם נגיד, הייתי עושה עמוד נחיתה ל PayPal או לכל חברה בעלת לוגו עם ערך מיתוגי גבוה, הייתי שמח לשים אותו במקום בולט, כסוג של "חותמת אמינות".
ברק – נהניתי מאוד והשכלתי (UXI Live 2010). תודה על הכנס המוצלח והמעניין!
אחלה – נהניתי ולמדתי.