אמיר דותן הוא מעצב חוויית משתמש ובעל הבלוג הותיק, "עיצוב שמיש", שאני מאמין שרובכם מכירים וקוראים. גם אמיר הוא שותף פעיל במיזם ה-UXI.

amirשוחחתי איתו על פרוייקט מעניין שהוא הששתתף בו, ובו הוא אפיין קורס דיגיטלי עבור האוניברסיטה שבה הוא עובד, City University בלונדון. מטרת הקורס הייתה ללמד את הנושא של פיתוח בר-קיימה, Sustainable Development. קהל היעד: כל הסטודנטים באוניברסיטה, ועל הדרך גם סגל האוניברסיטה – קבוצה גדולה ומגוונת.

כדי להתמודד עם הנושא המורכב וקהל היעד המגוון, אמיר וטניה (שותפתו לתהליך) האפיון עברו תהליך של כמה שלבים. במהלך הדרך התחדדה ההבנה שלהם את עולם הבעיה ואת קהל היעד, ואיפשרה להם ליצור קורס שהתקבל בהצלחה על-ידי מי שהזמין אותו (הלקוח…)

בשיחה אמיר מתאר את התהליך שהוא עבר בדרך אל הקורס, התגליות המעניינות בדרך וכמובן האתגרים. מקווה שתהנו להאזין.

כדי להאזין לפרק (34:49 דקות)

אפשר להוריד את הפרק (12.8MB), להאזין לו באייטיונז, או באתר – בסוף הדף יש נגן כסוף.

אפשר לראות תמונות ולקרוא עוד על הפרוייקט כאן, מומלץ ביחד עם ההאזנה:
http://hcid.soi.city.ac.uk/Interaction_lab/blog/?p=28

אינדקס נושאים וזמן בפרק

2:00 הבריף: מטרות הקורס והאתגרים שבהן.

4:35 קהל הסטודנטים הוא לא הומוגני כמו שהלקוח המזמין חשב; כל חלק מהקהל דרש התייחסות שונה בקורס.

5:40 שלב ראשון: ללמוד את עולם התוכן. אמיר והשותפה שלו לאיפיון, טניה, נאלצו ללמוד את עולם התוכן של הקורס, מאחר והתוכן שהלקוח נתן כבסיס היה גולמי מאוד.

8:40 סדנה עם קהל היעד (כמו שישי סיפר בפודקאסט הקודם), הסטודנטים, כדי להבין את הפרספקטיבה שלהם על התחום, ההיבטים השונים שמעניינים סטודנטים שונים.

10:15 סטודנטים רבים ממדינות זרות: איכות הסביבה היא לא חלק מהתרבות שלהם.

12:15 הפער בין הדרך שבה הלקוח תפס את קהל היעד והערכים שלו, לבין הקהל האמיתי. חלק מהסטודנטים לא הצליחו אפילו להגות את שם הקורס: Sustainable Development…

15:30 הפרסונות שהוגדרו בעקבות הסדנה.

21:25 איך הפרסונות השפיעו על האפיון עצמו, ועל תהליך האפיון.

27:00 הדבר הכי משמעותי שאמיר לקח איתו הלאה מהפרוייקט: חשיבות התוכן

31:50 הכיף שבחוויית המשתמש: נכנסים בכל פעם לעולם תוכן-אנשים חדש

33:45 מצב הפרוייקט היום

הרשמה לפודקאסט

יש לפודקאסט RSS Feed משלו וגם מקום ב-iTunes Store. אם אתם משתמשים ב-iPod או ב-iPhone תוכלו לעשות מנוי ב-iTunes ולהוריד את הפרקים אוטומאטית ברגע שהם מתפרסמים.

כדי להאזין, תלחצו כאן למטה: