Outbrain הוא בית תוכנה שמייצר ווידג'ט (רכיב) קטן וערמומי שמותקן, בין השאר, גם פה בבלוג. הוא יודע לעשות שני דברים: הראשון הוא לקבל מהמשתמשים דירוג של תוכן (כמו זה שאתם קוראים עכשיו) ולהציג את הדירוג. לכאורה די פשוט, אבל לא באמת… היה פה בבלוג דיון לא קצר על החלק הקטן הזה בממשק המצומצם של הווידג'ט של Outbrain.
הדבר השני שהווידג'ט הזה יודע לעשות, והוא החלק המשמעותי יותר, בעיני, הוא להפיץ תוכן. מה שמופיע מתחת לרכיב הדירוג הוא קישורים, בטקסט ולאחרונה גם בתמונה, לתכנים נוספים שעשויים לעניין את מי שכרגע סיים לקרוא את התוכן שבעמוד הנוכחי (הווידג'ט מוצג בתחתית התוכן). בפודקאסט תוכלו לשמוע על מי משתמש בווידג'ט הזה ולמה, ואיך Outbrain מרוויחים מזה למרות שהם נותנים אותו בחינם גם למקומות כמו USA" Today" ו"הארץ".
אורי להב ורן תבורי אירחו אותי פעמיים (כאן וכאן) בפודקאסט המצויין שלהם, רברס עם פלטפורמה שמדבר בעיקר למפתחי תוכנה, ובעיקר בתחום ה-Web. האירוח אצלם בפודקאסט היה חלק מההשראה לפתוח את הפודקאסט של "פשוט. שימושי".
שוחחתי עם אורי ורן על אתגרי הממשק הייחודיים לווידג'ט של Outbrain, ובאופן די מפתיע הצלחנו לעשות את זה בלי להזכיר בכלל קוד. טוב, כמעט בלי להזכיר, לאורי נפלט איזה xpath ולרן יצאו כמה div-ים, ואיזה iframe. הווידג'ט של Outbrain נשתל בבלוגים ואתרים אחרים בלי שום קונפיגורציה, וצריך לדעת איך להציג את עצמו בתוך האתר, ממש להיטמע בתוכו. אתגר תכנותי-עיצובי לא פשוט. אתם מוזמנים להקשיב.
ואם אתם כבר פה, אז…
שתהיה לכולנו 2010 מצויינת! :-]
כדי להאזין לפרק (31:17 דקות)
אפשר להוריד את הפרק (14.3MB), להאזין לו באייטיונז, או באתר – בסוף הדף יש נגן כסוף.
בהקלטה יש רעשי "קליק" שלא הצלחתי להסיר את כולם, אני מתנצל מראש אם זה מנג'ס לכם באוזן.
אינדקס נושאים וזמן בפרק
1:45 על Outbrain
5:00 שטחים תמורת וידג'ט – על המודל העיסקי של החברה
8:15 על עיצוב חוויית משתמש תחת אילוצים ב-Outbrain.
12:30 פחות קונפיגורציה, פחות מקומות לנטוש את המוצר
14:00 עיצוב אוטומאטי לממשק שנשתל בתוך סביבה לא ידועה מראש
17:00 הממשק של GetSatisfaction.com, שירות התמיכה ש-Outbrain משתמשת בו.
19:40 על החלק החדש ברכיב של Outbrain שמוסיף תמונות לאיזור הקישורים לתכנים נוספים, על השיקולים בעיצוב שלו.
25:30 על האיזון שבין שליטה לבין קלות שימוש.
הרשמה לפודקאסט
יש לפודקאסט RSS Feed משלו וגם מקום ב-iTunes Store. אם אתם משתמשים ב-iPod או ב-iPhone תוכלו לעשות מנוי ב-iTunes ולהוריד את הפרקים אוטומאטית ברגע שהם מתפרסמים.
אפשר להאזין מכאן
Podcast: Download
אני אוהב את התוסף של outbrain לבלוגים אבל ההתעמקות בחווית המשתמש שלו היא קצת מוגזמת. זה בסך הכל ווידג'ט קטנטן בסוף פוסט של בלוג. הם לא פיתוח את גוגל וייב.
הערך המוסף של הווידג'ט שלהם לא נמצא בממשק המשתמש אלא בידע הקולקטיבי שהם אוספים ובקישור חכם בין בלוגים.
אהלן ארז,
תודה על התגובה.
אני לא כל-כך מסכים איתך. קודם כל, גם בממשק עם שטח פיקסלים מצומצם ועם ייעוד פשוט – לינקים לתכנים קשורים – יש החלטות עיצוביות. אנשים ישבו והתלבטו לגביהן, עשו בחירות, ורציתי להביא את ההתלבטויות האלה למאזיני הפודקאסט. לי זה היה מאוד מעניין לשמוע כשישבתי איתם.
גם במה שקורה מאחורי הרכיב שלהם יש עניין. הם עשו החלטה עיצובית חשובה, לא לתת למשתמש שום קונפיגורציה. ברכיב שאמור להיטמע בעיצוב שמסביבו זו לא החלטה טריוויאלית, וזה עובד מצויין. יש כאן גם בחירה בעיצוב ממשק (או אי-עיצוב שלו), וגם קשר מעניין בין עיצוב לתוכנה, מאחר והתוכנה שלהם מבצעת את ההחלטות העיצוביות הנדרשות, מאחורי הקלעים, כדי שהרכיב שלהם ייטמע בבלוג. בעיני זה מעניין גם מבחינת הקוד, איך עושים את זה, וגם מבחינת עיצוב הממשק – לדעת שדבר כזה אפשרי בכלל.
ברק – מברוק על הפודקאסט! נשמע מצוין עד כה. אני מנוי.
ארז – ההערה שלך נכונה ובעצם מוכיחה את מה שניסינו להשיג בעיצוב המוצר. להשיג פשטות אמיתית במוצר זה תהליך די מסובך. אם הרכיב שלנו נראה פשוט ונבלע בתוך הבלוג המארח – אז כל עבודת ה UI שהושקעה מאחורי הקלעים היתה שווה את זה.
אגב, דווקא הדוגמא של גוגל וייב היא לא נכונה לדעתי – לא כדאי לבלבל בין עודף פיצ'רים (Featuritis) לעיצוב מוצר מוצלח. גוגל וייב בתצורתו הנוכחית לדעתי כמעט ולא שמיש. אבל אני מבין את הנקודה שרצית להעביר לגבי המאסיוויות (או היעדרה) של המוצר. בכל מקרה – אתה תהיה מופתע לגלות כמה חשיבה ועבודה על ממשק משתמש נכנס לווידג'יט כמו שלנו… :-)
תודה, ירון. מקווה שתהנה גם בהמשך :-)
אצלי ב- IE8 הווידג'ט לא עובד משום מה. הוא פשוט בלתי נראה…
יוסי שלום,
שמי עודד ואני מחברת OUTBRAIN, אשמח לעזור לך ולבדוק מדוע אתה לא מצליח לראות את הרכיב.(אם עדיין הבעיה קיימת)
צור איתיבבקשה קשר במייל: odedc@outbrain.com
תודה.