ראיון עבודה הוא בדרך-כלל מפגש מלחיץ: אתה יודע שאתה עומד למבחן, לא פעם זה לתפקיד שחשוב לך להתקבל אליו, ואתה רוצה לעשות רושם טוב. בראיונות עבודה לתפקיד מעצב חוויית משתמש, UX Designer, יש לא פעם מבחן שכולל תכנון של מוצר קונקרטי.
ליאור יאיר הוא ראש תחום חוויית משתמש בנטקראפט, ולשנינו יש מאחורינו לא מעט ראיונות שבהם בדקנו מועמדים לצוותים שניהלנו. בפרק הזה של הפודקאסט ניסינו להסביר למה צריך לצפות בראיון כזה, להדגים תהליך של פתרון תרגיל מהסוג שבדרך-כלל נותנים בראיון עבודה, ולתת כמה טיפים מעשיים למי שמגיע לראיון. שווה להזכיר בהקשר הזה גם פוסט של אמיר דותן, גם על הנושא של ראיונות מקצועיים בתחום חוויית המשתמש.
כדי להאזין לפרק (33:50 דקות)
אפשר להוריד את הפרק (15.4MB), להאזין לו באייטיונז, או באתר – בסוף הדף יש נגן כסוף.
אינדקס נושאים וזמן בפרק
0:00 שלום, ושיחה על תהליך של ראיון ועל תרגילים בראיונות עבודה לתפקידי UX
8:30 התחלת התהליך: מי הולך להיות המשתמש?
10:50 מה זו פרסונה?
12:30 בוחרים מחלקת אישפוז – יולדות. מה מאפיין את היולדות?
14:30 הרופא – מה מאפיין אותו? הוא עמוס? עבודה במשמרות?
16:20 מה הדרישות מהמוצר? מה יהיה בו?
19:00 חסיון רפואי עשוי ליצור בעיות בהמשך.
22:30 הקלטה ותמלול אוטומאטי של מפגש רופא-חולה, יצירת מערכת לדיאגנוזה אוטומאטית.
26:00 איזורים פונקציונאליים במסך הראשי של היישום.
28:30 סיכום של התהליך וטיפים נוספים לראיון. הכי חשוב: תסבירו את הדרך לפתרון.
הרשמה לפודקאסט
יש לפודקאסט RSS Feed משלו וגם מקום ב-iTunes Store. אם אתם משתמשים ב-iPod או ב-iPhone תוכלו לעשות מנוי ב-iTunes ולהוריד את הפרקים אוטומאטית ברגע שהם מתפרסמים.
כדי להאזין, תלחצו כאן למטה:
Podcast: Download
עוד דוגמא: בראיון עבודה לפני מספר שבועות אחרי שיחה של שעה הגישו לי דף שעליו היה מודפס אימייל מפוברק מלקוחה של חברת הייעוץ בה התראיינתי. באימייל היא כתבה שיש לה אתר הזמנת חבילות נופש ושמספר ההזמנות שהיא מקבלת לא עונה בקנה אחד עם הציפיות והיעדים העסקיים שלה. היא כתבה גם שהיא ערכה סקר משתמשים במשך שישה חודשים (למרות שעיצוב האתר השתנה אחרי ארבעה חודשים) וכללה את התוצאות שלו במייל. בקבוצת מיקוד שנערכה אנשים אמרו שהם אוהבים את המראה הגרפי אבל מעדיפים להזמין בטלפון. בסוף המייל הלקוחה ביקשה ממני (היועץ) לייעץ לה איך להמשיך מכאן. לא היה אתר פיזי וגם לא היה צריך במקרה הזה. נתנו לי חצי שעה לבד במשרד לכתוב לה מייל תשובה מפורט ועל הדרך גם לכתוב מהם החסרונות והיתרונות של סקר משתמשים וקבוצת מיקוד.
הרגשתי שזאת היתה מטלה ריאליסטית שנועדה לבחון בצורה טובה את צורת החשיבה וההתייחסות לפרוייקט. זאת סימולציה פשוטה ואפקטיבית שאפשר ללמוד ממנה הרבה על אופן העבודה של מועמד, בין אם מדובר בהיכרות עם כלים ושיטות, חישובי עלות-תועלת, אילוצים, הזדמנויות ועוד. מומלץ :)
מצגת טובה בנושא ניהול צוות יו-איקס שמתייחסת גם לגיוס אנשי יו-איקס. שווה להציץ
http://www.slideshare.net/kalcorn/how-to-manage-a-ux-team