אחרי מעל 8 שנים שאני לקוח באורנג', הייתם מצפים שהם יגלו שברק דנין זה אדון, לא? מצורף למטה אימייל שקיבלתי מאורנג' היום.
להתאמה אישית לנמען יש ערך רב, בוודאי כשפונים ללקוח. ברור לנו שמחשב שלח את זה, אבל בשביל לדבר אל הג'נדר הנכון לא צריך לעבוד קשה, לא כמו למבחן טיורינג אמיתי.
כשזה ככה זה מרגיש כמו המכתבים המודפסים האלה שהיו שולחים אלינו פעם, ועדיין שולחים היום לפעמים. אתם יודעים, אלה עם ה"שומר מקום" בדמות קו תחתון שהשם שלכם כתוב עליו בעט ואחריו מודפס "היקר/ה". באינטרנט אפשר בעזרת שינוי קטן – "אדון דנין" במקום "אדון גברת דנין" לתת הרגשה הרבה יותר אנושית, כזו שדומה לשיחה בין אדם לאדם, לא בין אדם למחשב. אגב, אפשר גם לעשות את זה בדפוס.
נו, באמת! מה אכפת לך?
קצת ארכאי. עדיף שיכניסו את השם שלך וזהו.
מה רע ב"שלום ברק דנין" ?
NG, נכון. אפילו הייתי אומר "שלום, ברק!"
כל מגע עם שרות הלקוחות שלהם בין אם באתר (המזוויע שלהם) או בטלפון או בעמדות שרות בקניון הם פשוט סיוט.
אגב, ההנחיה היום בניסוח מכתבים רשמיים היא שכאשר מין הנמען לא ידוע, יש להשתמש בצורת נסתר רבים.
אם ממילא ה"גברת דנין" מודפס ספציפית עבור הלקוח (ולא ממולא לאחר ההדפסה בכתב יד, למשל), הם יכלו לכלול בתוכנה גם קטע קטן שיבדוק אם זאת גברת או אדון.
מה שיותר מקומם אותי, עם זאת, זה שהשירות הזה הוא שקר (אני אכן רשום אליו): החשבונית לא מגיעה במייל. במייל מקבלים הודעה שקיימת חשבונית חדשה, ואז צריך ללחוץ על הלינק (שמופיע רק בגרסת הHTML של המייל, כי הם לא שמעו על תאימות לתקנים), שמוביל לאתר, שמבקש _כל_ פעם להקליד קוד סודי "חד פעמי", שנשלח בזה הרגע לטלפון שלך.
היי אמיר,
זה נכון, זה לא באמת מצורף לקובץ, אבל אני חושב שזה קשור לענייני אבטחת מידע – אימייל זה דבר מאוד חשוף. כנ"ל לגבי הקוד החד-פעמי. הוא דווקא מצויין בעיני, כי הוא חוסך מהמשתמש את הצורך לזכור סיסמה שהוא משתמש בה רק פעם בחודש. זה משפר את האבטחה פעמיים: פעם ראשונה כי המשתמש לא רושם את הסיסמה בשום מקום, ואז אף אחד אחר לא רואה אותה, ופעם שניה כי הסיסמה נזרקת לאחר השימוש.
שרות ברמה שלא הכרת ? חחח
אם נתעמק במעמקי אורנג' נמצא עוד הרבה אי דיוקים ו/או טעויות של ממשקים.
למשל:
http://myui.co.il/2010/07/%D7%AA%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%AA-%D7%90%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%9F-%D7%94%D7%96%D7%99%D7%9B%D7%A8%D7%95%D7%9F-%D7%91%D7%90%D7%AA%D7%A8-%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%A0%D7%92/
אוקיי, אני יודע שאני בויכוח כאן עם כל הקהילה, אבל לעניות דעתי הבלתי נחשבת ומנסיוני הלא כל כך מבוטל, יש מעט מאוד דברים שמעצבנים משתמשים/לקוחות יותר מהקירבה המזויפת הזו. רוב האנשים כשקוראים את הדיוור-ישיר האלו עם השם הפרטי שלי כל שלוש מילים, גם אם הוא נכון וגם אם אין שגיאות גוף/יחס זורקים את זה מעליהם בשאט נפש.
משום מה אני לא בטוח שהם [או פלאפון או סלקום] יודעים את מין הלקוחות שלהם… (לא זוכר שאי פעם שאלו אותי את זה…)
ייתכן שאולי הם יודעים את מין 70% מהלקוחות?
וגם אפ הם כן יודעים יכול להיות שאלו נתונים שיושבים בשתי פינות נידחות של הדאטה בייס והיה להם קצת קשה לחבר את זה ביחד.
אז הם לא לוקחים סיכון ודוחפים שם גברת/אדון…
זה קצת טפשי כי המשך המכתב משתמש בלשון זכר [שזוהי אגב הפניה הבלתי מסומנת הנכונה בעברית – http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4040404,00.html%5D.
בכל אופן היו יכולים לחסוך את הקידומת הזאת ולהסתפק ב"שלום".