בואו ללמוד איך לשפר את חוויית השימוש במוצר שלכם ולרכוש את הכלים שיהפכו אתכם למקצועני UX במערכות מורכבות.

כשאומרים "מערכת מורכבת", הכוונה היא שמה שמורכב בה הוא התפקיד שלנו כאנשי ה-UX והמוצר, לדאוג שהמערכת תהיה פשוטה עבור המשתמש. הדרך לעשות את זה נכון מתחילה בתהליך איסוף הדרישות, דרך אפיון ועיצוב המסכים, העברת הדגשים לפיתוח וניהול הפרויקט נכון ובאופן מותאם למוצר.

הסדנה תספק למשתתפים:

  • בסיס תיאורטי
  • כלים פרקטיים
  • תרגולים מעשיים רבים
  • משוב על התוצרים

בנוסף, במהלך הסדנה נלווה פרויקט לדוגמה החל משלב התכנון ועד לעלייה לאוויר. באמצעותו נלמד על עקרונות השמישות למערכות מורכבות לצד מיומנויות ניהול מול בעלי תפקידים בתחומי המוצר, העיצוב והפיתוח.

"נהנתי מהסדנה והרגשתי שהיא תרמה לי באופן מקצועי.
היכולת לראות דוגמאות של אפיונים ועיצובים של אחרים – מה שלא תמיד מתאפשר במערכות מורכבות, עזרה לי מאוד."

אורנית גולדברג ידגר, מנהלת תחום UX, משרד החינוך

למי הסדנה מתאימה?

עושים את צעדיכם הראשונים באפיון מערכות מורכבות או מנהלים ספקי UX ו-UI? אתם שומעים מונחים שאתם יודעים שאתם צריכים להכיר אבל אתם לא יודעים להסביר עד הסוף מה הם כמו – תסריטי שימוש, רספונסיב, אינפוגרפיקה, syntax bar ועוד?

הסדנה מיועדת לכל מי שאחראי על אפיון, עיצוב, ניהול מוצר ופיתוח של מערכות מורכבות – כאלו שהמשתמשים שלהן הם אנשי מקצוע לרוב (B2B) ודורשות מהמשתמשים זמן לימוד והבנה.

הסדנה תרכז את כל המידע החשוב וההכרחי, ואת העקרונות שאתם צריכים להכיר כדי לאפיין מערכות מורכבות, ב-4 ימים ממוקדים.

בסדנה האחרונה  97.5% מהמשתתפים דירגו את הסדנה והמרצים "טוב מאוד" או "מעולה". זה הדירוג הגבוה ביותר שסדנה שהעברנו או הפקנו קיבלה (עשרות רבות של סדנאות מאז 2009!)

מה נלמד ונתרגל?

11 פרקי הסדנה מלווים בעשרות דוגמאות וסיפורי מקרה וכן תרגול מעשי, פרטני ובקבוצה. נעזר במקרים שפגשנו בעבודה מול לקוחות ובמקרים שאתם פגשתם במהלך העבודה כדי להבין את האתגרים ולמצוא להם פתרונות. אז על מה נדבר בסדנה?

  1. מבוא למערכות מורכבות
    מהי מערכת מורכבת ומה מבדיל אותה ממוצרים דיגיטליים אחרים? כשקצת מעמיקים מגלים שהתשובה הרבה יותר מורכבת ממה שאנחנו רגילים לחשוב.
  2. מחקר
    נלמד מדוע מחקר מקדים הוא שלב קריטי בתהליך וכיצד יש להתאים את תכנית המחקר למוצרי B2B מורכבים. נסקור טכניקות מחקר עיקריות כמו ראיונות, תצפיות, סקירת מתחרים ותסריטי שימוש.
  3. תכנון המוצר
    אז איך מתחילים ומה צריך לדעת לפני שניגשים לשרטט? בפרק זה נלמד להגדיר את אבני הבניין במערכת, נתרגל את מודל KANO לתיעדוף פיצ'רים ונגלה מהו מיפוי מסע משתמש.
  4. ארכיטקטורת מידע
    מערכות מורכבות מבוססות על עושר של מידע. אבל איך עושים סדר בכל המידע הזה? בפרק זה נלמד על עקרונות ארכיטקטורת המידע ונשתמש בטכניקת מיון כרטיסיות כדי לבנות עץ מערכת.
  5. קונספט – Layout, ניווט, Flow
    הגיע הזמן לשרטט את הדף הראשון במערכת. בפרק זה נלמד על מודלים של ניווט, על הירארכיה ועל פונקציונליות. נסקור כמה עקרונות חשובים באפיון מערכות כמו הפחתת עומס קוגניטיבי והגברת תחושת השליטה ונלמד על חשיבות אפיון מונחה תבניות.
  6. טבלאות ורשימות נתונים
    אחת התבניות הנפוצות במערכות מורכבות היא רשימת נתונים (Data grid). בפרק זה נלמד Best practices לאפיון רשימות נתונים ונראה דוגמאות לסידור וסינון של מידע.
  7. הזנת נתונים
    טופס מאופיין היטב יכול לקצר למשתמשים את זמן העבודה, להפחית טעויות ולהקטין את העומס ממערך התמיכה. בפרק זה נלמד איך מאפיינים טפסים ממוקדים ויעילים יותר, אשר תומכים בפעולות נפוצות או בפעולות שאנחנו רוצים שהמשתמשים יבצעו.
  8. אתגרים במערכות מורכבות
    בפרק זה נסקור Case studies מעניינים ועקרונות UX נוספים, כמו התאמה לרמות מומחיות שונות והתאמה אישית (Customization) למשתמש.
  9. עיצוב למערכות מורכבות
    כשפונקציונליות ואומנות נפגשים. בפרק זה נוסיף שכבה צבעונית ומושכת לאפיון שלנו. נלמד על עיצוב Dashboards, על אינפוגרפיקה וגם על חיבור למותג.
  10. תוכן וחיבור רגשי
    עם כל הכבוד לתפוקה ויעילות, משתמשים הם גם בני אדם. בפרק זה נלמד על עקרונות התוכן למערכות מורכבות ועל מוטיבציה. נגלה את הסוד של איך טקסט פשוט על כפתור (Micro-copy) יכול לגרום למשתמשים להרגיש בבית.
  11. ניהול תהליכים בארגון
    גם המאפיינים (או המעצבים או מנהלי המוצר) המוכשרים ביותר לא עובדים לבד בחושך. בפרק המסכם נדון על חלקם של אנשי ה-UX בחברת המוצר, על עבודת צוות ועל תקשורת בין צוותים שיכולה להפוך את המוצר מ"טוב" ל"פשוט מעולה".

מה כולל מחיר הסדנה?

  • סדנה בת 4 ימים בכיתת מחשבים, בה נעבור על 11 הפרקים המפורטים כאן למעלה
  • היכרות עם אנשי מקצוע שחווים אתגרים דומים לשלכם
  • מחברת ועט לרעיונות ולסיכומים שלכם
  • שתיה חמה וקרה לאורך כל היום
  • ארוחת צהריים חלבית מפנקת

הוראות הגעה ברכב

 נווטו עם waze
או כוונו כל אפליקציית ניווט ל"נאיה קולג'" – הנדיב 71, הרצליה

  • ישנה חניית כחול לבן מול הבניין בתשלום.
  • ישנה חניית כורכר גדולה בסמוך לבניין ללא תשלום.

הוראות הגעה ברכבת
ירידה בתחנת הרצליה משם יוצא אוטובוס של מטרופולין- קו מס' 8

 

מי מעביר את הסדנה?

אורן שמיר – מוביל את צוות האפיון ביוניק יו איי ונמנה על הצוות המוביל של ארגון חוויית משתמש ישראל. הוא בעל ניסיון של כ-10 שנים בתחום האפיון ובעל ניסיון רב כמרצה, מנחה סדנאות וכותב על עולם ה-UX. אורן ייעץ בחברות פרסום, מסחר ורפואה מקוונת, וכן עסק בייעוץ חיצוני לחברות רבות ממגוון גדול של תחומים, מחברות סטארטאפ ועד לתאגידי ענק בארץ ובעולם.

ליאב נדלר – מאפיין חוויית משתמש מעל 7 שנים, מתמחה באפיון למערכות מורכבות לדסקטופ ולמובייל. הוא מנחה ומלמד בחברות וארגונים רבים על אפיון חוויית משתמש. ליאב הוא בוגר תואר בפסיכולוגיה ותקשורת מאונ' תל אביב ומוסמך בטכנולוגיות תקשורת בחינוך באונ' בר-אילן.


אודות המנחים, אורן שמיר וליאב נדלר

אורן שמיר וליאב נדלר

אורן שמיר – מוביל את צוות האפיון ביוניק יו איי ונמנה על הצוות המוביל של ארגון חוויית משתמש ישראל. הוא בעל ניסיון של כ-10 שנים בתחום האפיון ובעל ניסיון רב כמרצה, מנחה סדנאות וכותב על עולם ה-UX. אורן ייעץ בחברות פרסום, מסחר ורפואה מקוונת, וכן עסק בייעוץ חיצוני לחברות רבות ממגוון גדול של תחומים, מחברות סטארטאפ ועד לתאגידי ענק בארץ ובעולם.

ליאב נדלר – מאפיין חוויית משתמש מעל 7 שנים, מתמחה באפיון למערכות מורכבות לדסקטופ ולמובייל. הוא מנחה ומלמד בחברות וארגונים רבים על אפיון חוויית משתמש. ליאב הוא בוגר תואר בפסיכולוגיה ותקשורת מאונ' תל אביב ומוסמך בטכנולוגיות תקשורת בחינוך באונ' בר-אילן.

 

 

להרשמה ופרטים נוספים

התקשרו אלינו:
03-571-8020

פנו בדוא"ל:
info@uniqui.co.il