דו"ח e-commerce: מחקר משתמשים מעמיק

חוויית המשתמש באתרי מסחר ישראלים רבים, עוד נמצאת מאחור יחסית לאתרים מקבילים בחו"ל. על מנת ללמוד את הנושא לעומק, להבין את הפערים, להתמקצע בתחום – וכך לדעת איך להציע פתרונות מעולים ללקוחות שלנו – ביצענו מחקר מקיף, שהתמקד באתרים ישראלים.

במחקר עצמו, השקענו מאות שעות עבודה, שנועדו לאפשר לנו לקבל תמונה מלאה על תחום ה-e-commerce בארץ, והחלטנו להתמקד באתרים מ-3 תחומים מובילים בתחום הקניות ברשת: אופנה, תיירות (טיסות ובתי מלון) ומזון (סופרמרקט).

ביצענו סקירה מדוקדקת של 3 אתרים מובילים מכל תחום, המתחרים שלהם והמקבילים שלהם בחו"ל, סקרנו מאות משתמשים בנוגע להרגלי השימוש שלהם באתרי קניות וניתחנו מחקרים ונתונים סטטיסטיים זמינים.

הנתונים שאתרים רבים מנתחים מתוך מערכות ה-Analytics שלהם, נותנים הרבה מידע לגבי מה אנשים עושים באתר, אבל הם לא עוזרים להבין למה. לכן החלטנו לבצע עשרות בדיקות שמישות, בשיטת Retrospective Think Aloud. כך קיבלנו הסברים וסיבות גם על מה שהמשתמשים עשו וגם על מה שהם לא עשו, ישירות מהם – המשתמשים.

בעזרת המחקר הגענו לעשרות תובנות מרתקות וגם המלצות לשיפור ה-UX באתרי e-commerce. כל התובנות והמסקנות נמצאות בדוח ה-UX באתרי מסחר אלקטרוני:
http://uniqui.co.il/ecommerce

אנחנו אחראים ל:

מחקר.

» בקרו באתר מחקר eCommerce

אלון רז, מנכ

כלי עזר חשוב בידי מנהלי אתרי סחר אלקטרוני

ניכר כי הושקעה עבודה רבה בביצוע הבדיקות וכתיבת הדוח וניכר כי כותבי הדוח מבינים לעומק את שוק הסחר האלקטרוני ואת הארכיטקטורה של אתרי סחר אלקטרוני. הדוח מעמיק, יסודי, מקיף ומעשיר ולהתרשמותי, הוא יוכל לשמש ככלי עזר חשוב בידי מנהלי אתרי סחר אלקטרוני. – יש בו תובנות רבות סביב "עשה ו"אל תעשה" אשר יכולות לסייע בידם של מנהלי האתרים ויוכלו לשפר את תוצאותיהם העסקיות והמיצוביות של אתרי הסחר.

אלון רז, מנכ"ל חטיבה עסקית, ZAP Group