ייתכן וחלקכם חושבים שהתכונה הכי חשובה של דוגמנית היא "להיות בר רפאלי". אבל זו לא הכוונה במקרה הזה. אז מה בכל זאת יכול לסייע לאתרי אופנה להגדיל את המכירות שלהם?
במחקר שביצענו על אתרי אי-קומרס ישראליים, הגענו לתובנות מרתקות. כל המסקנות וההמלצות מרוכזות בדוח מחקר ה-UX באתרי מסחר אלקטרוני.
השימוש בציוד מעקב עיניים סייע לנו להבין על מה המשתמשים מסתכלים כשהם גולשים באתר. במהלך הצפייה במשתמשות ומשתמשים גולשים באתרי אופנה, הבחנו בכך שמספר משתמשות התמקדו דווקא בפניהן של הדוגמניות, ולא בבגדים עצמם. זה היה נראה לנו מעניין מאוד ולכן היינו חייבים לעצור ולשאול למה. התשובה הפתיעה אותנו מאוד.

"אני מחפשת דוגמנית שדומה לי", ענו לנו מספר משתמשות. "מה זאת אומרת?" שאלנו.
"זה לא משהו נרקסיסטי, אבל אני מחפשת מאפיינים דומים: גובה, צבע עור, צבע שיער, מבנה גוף. ככל שיש יותר דמיון, ככה אני יכולה יותר לדעת איך הבגדים ייראו כשהם יהיו עליי".

 

לא רק פוליטיקלי קורקט – גיוון לצורכי מכירה

העולם (המערבי) היום הוא מדינת מהגרים אחת גדולה. במדינות רבות גרים אנשים שהמראה שלהם עשוי להעיד על שורשים ממקום אחר. בארצות הברית, מדינת מהגרים ותיקה, יש מודעות גבוהה לפוליטיקלי קורקט, ומתן ייצוג לפלחי אוכלוסייה שונים: היספנים, אפרו-אמריקנים, אסיאתיים וכו'.
מה שהמשתתפות בבדיקות שלנו אמרו, הדגיש את העובדה שלהצגת דוגמניות ודוגמנים בעלי מראה מגוון, יש לא רק משמעות קורקטית, אלא גם משמעות עיסקית – ככל שיותר משתמשים יוכלו להדהות עם הדוגמנים שמציגים את פריטי הלבוש, כך יותר מהם יוכלו להבין איך ייראו הפריטים כאשר הם ילבשו אותם.

חשוב ליצור הזדהות כזו גם באתרים בינלאומיים על ידי לוקליזציה. כלומר, לא רק שאתר ישראלי יציג מגוון של דוגמניות ודוגמנים על מנת לפנות לפלחי אוכלוסייה שונים, אלא גם בהתאמת אתר של מותג בינלאומי לשוק מקומי (למשל אתר ישראלי לרשת אופנה גדולה כמו h&m או gap). בדיוק כפי שמתרגמים את הטקסטים לשפה המקומית, ומתאימים את הקולקציה לשוק המקומי, כך צריך לעשות גם לתמונות הדוגמניות והדוגמנים.

באתר של Urban Outfitters ניתן ייצוג לפלחי אוכלוסייה שונים

באתר של Urban Outfitters ניתן ייצוג לפלחי אוכלוסייה שונים

 

 סליחה, מה המידה של החולצה הזו?

כאמור, יש לא מעט היבטים למראה מגוון – צבע עור, צבע שיער, גובה, מבנה גוף ואפילו תווי פנים. בעוד שבחלקם אפשר להבחין מיד כשמביטים בתמונה (צבע שיער למשל), את חלקם קצת יותר קשה לאמוד – רק תנסו לאמוד גובה של דומגנית מתוך צילום סטודיו ותראו מיד שמדובר במשימה לא פשוטה.

לכן, כאשר מדובר בתכונות כאלה, חשוב לעזור למשתמשים ולא להשאיר אותם עם סימן השאלה. בדוגמה מאתר Style Rriver למשל, אפשר לראות שהאתר מציין את המידה שהדוגמנית לובשת. באתר של Urban Outfitters לקחו את זה צעד אחד קדימה והם נותנים למשתמשים מידע מפורט יותר שיכול לסייע להם בבחירת מידה, ובכך כמובן להקל עליהם לבצע רכישה.

באתר Style River מוצגת המידה  של הפריט אותו הדומגנית לובשת

באתר Style River מוצגת המידה של הפריט אותו הדומגנית לובשת. מדובר בפתרון טוב, אבל חלקי; בתמונה הבאה תמצאו פתרון מלא יותר.

 

באתר Urban Outfitters מוצגים פרטים מלאים על מידותיה של הדוגמנית, שיסייעו בקבלת החלטה על בחירת מידה

באתר Urban Outfitters מוצגים פרטים מלאים על מידותיה של הדוגמנית, שיסייעו בקבלת החלטה על בחירת מידה

 

אז מה ההמלצות?

  • סייעו למשתמשים להבין איך הבגדים ייראו כשהם ילבשו אותם – הציגו דוגמניות ודוגמנים בעלי מראה שונה ומגוון.
  • התאימו את התוכן לקהל המקומי – לא רק בטקסטים ובקולקציה. בצעו לוקליזציה גם של הדוגמניות והדוגמנים המצולמים.
  • עזרו למשתמשים לבחור מידה – תנו להם את מידות הדוגמנית, צלמו את הדוגמן ליד אובייקט שממנו ניתן להסיק לגבי מידות הדוגמן והבגד, תארו להם בפירוט את מידות הבגד (כולנו יודעים שלא כל חולצה במידה medium היא בדיוק באותה מידה).

 

רוצים עוד מסקנות כמו זו?

במחקר ה-UX באתרי מסחר אלקטרוני שפרסמנו, תוכלו למצוא עשרות דוגמאות, צילומי מסך, תובנות ומסקנות שתוכלו ליישם באתר שלכם.

המחקר בוחן את הביצועים של אתרי הקניות הישראלים המובילים בתחומי התיירות, האופנה ורכישות המזון. המסקנות שהגענו אליהן, הפתיעו אפילו אותנו.
כדי לקבל תמונה מלאה במחקר, ולהגיע לתובנות משמעותיות, עשינו כמה דברים:

  • בדיקות שמישות וראיונות עם עשרות משתמשים
  • סקר בנושא הרגלי קנייה ברשת עם מאות משתתפים
  • בחינה מדוקדקת של האתרים המובילים בעולם, מאותם תחומים
  • ניתוח אורכי ורוחבי של הנתונים
  • כתיבת מסמך סיכום מעמיק עם עשרות תובנות והמלצות

לפרטים נוספים ולרכישת המחקר המלא

 

 

שייך לנושאים: , , , , , ,