ברק הקים את יוניק יו איי ב-2009, אחרי מעל 15 שנים בתחום. היום הוא אחד האנשים המזוהים ביותר עם עולם ה-UX בארץ. בתחילת דרכו, עסק ברק בתכנות וניהול צוותי פיתוח בתחום הממשקים. ב-2006 עבר לעיסוק בלעדי בתכנון ועיצוב חוויית משתמש, כראש צוות UX בבית התוכנה XMPie (לימים חלק מ-Xerox).

כיום, העבודה ביוניק יו איי מאפשרת לברק לשלב את התחומים שהוא הכי נהנה לעסוק בהם: יצירה חזותית ומילולית, טכנולוגיה, עבודה עם אנשים, ניהול ושיווק. מה שמנחה אותו בעבודה, היא הידיעה שחוויית משתמש טובה, היא אמצעי להגשמת מטרות עסקיות עבור הלקוח ולא מטרה בפני עצמה. אם המשתמש מרוצה, העסק מרוויח.

בשנת 2010 חבר ברק לכמה מהאנשים הבולטים בתחום ה-UX בארץ. יחד הם הקימו את ארגון חוויית משתמש ישראל (UXI), שמהווה בית למי שעוסק בתחום ומקור מידע למי שמחפש כלים לתכנון ושיפור חוויית משתמש. ברק מוביל את פעילות הארגון הכוללת כנסים, מפגשי ערב והפצת תכנים מקצועיים.

barak_speaks2

ברק דנין, מרצה מול 700 מבקרי כנס UXI Live 2011

ברק מעביר סדנאות ותכניות ליווי, במסגרת UX School, בית הספר לאפיון חוויית משתמש מבית יוניק יו איי. חשוב לו ללמד UX כך שאנשים יוכלו ליישם את החומר הנלמד ויצליחו ליצור שינוי משמעותי בחוויית המשתמש של הלקוחות שלהם. מאז תחילת הפעילות, מאות אנשים השתתפו בקורסים וסדנאות של בית הספר, רובם תחת הדרכתו של ברק.

את ההשראה שלו, ברק מקבל מהחוויות שלו בתור משתמש. כשהוא גולש באתר, או משתמש באפליקצייה, הוא מחפש את הרגעים הקטנים שמשפרים את החווייה עם המוצר. הוא מתעדכן באופן קבוע בתוכן מקצועי דרך ספרים ומאמרים. כשברק לא עובד, וזה לא קורה הרבה, הוא מנסה להרגע עם סדרה בטלוויזיה, לצלם בטבע או לנגן על גיטרה. אבל גם אז הוא חושב על UX.

 ברק מרצה בכנסים ובסדנאות בכל הארץ,כותב באתר UXI ובבלוג "פשוט. שימושי".

הרצאות אחרונות שברק העביר

להיות דון דרייפר: איך להציג אפיון ועיצוב

מסקנות ממחקר מעמיק: חוויית משתמש באתרי מסחר ישראליים

איך למכור יותר בסמארטפון? – UXI Live 2013

Case Study: אפיון ועיצוב אתר פיצה האט

חוויית הקרוס צ'אנל: להסתכל על התמונה הגדולה UXI Live 2012

מהפיכת הגיוס במובייל, כנס מקורות הגיוס 2012 של HRD