פשוט. שימושי   על אנשים, מחשבים והמסכים שביניהם

ללמוד UX בחינם – סדנת אונליין ללא תשלום עם ברק דנין

 

כל מי שעוסק במוצרים דיגיטליים צריך להבין באפיון UX

 

זו הסיבה שסדנת המבוא הזו כאן: כדי לעזור לכם להכיר את התחום של UX Design.

שמחים להשיק סדנת אונליין חינמית – שתאפשר לכם ללמוד UX, בחינם! התוכן הוקלט תוך מחשבה על מנהלי מוצר, מנהלי שיווק, מנהלי דיגיטל, מנהלי פרויקטים ומפתחי פרונט אנד – כולם נוגעים באפיון UX בצורה זו או אחרת, אבל לרוב לא עוברים הכשרה בתחום, ולומדים "דרך הרגליים".

מדהים!! קחו אותי לשם

בדיקות גרילה: להבין מתווכים בשיטת הסביח

(7 דקות קריאה)

לפני בערך חודש, היינו בעיצומו של אפיון קונספט למוצר בתחום הנדל"ן. במסגרת המחקר המקדים, הלקוח שלנו העלה בעיה מהותית שראה בשטח. כשהגענו לשרטוט המסכים, החלטנו לפתור את הבעיה הזו בצורה לא שגרתית. למרות שחשבנו שהפתרון שלנו נכון (ביססנו אותו על המחקר המקדים), הרגשנו צורך לבדוק אותו על משתמשים אמיתיים – לבצע בדיקות שמישות – לפני שמושקעות שעות רבות בעיצוב ובפיתוח.

מחשבות על הרשאות

או – איך נותנים לכל משתמש בדיוק את מה שהוא צריך?
(7 דקות קריאה)

אחד האתגרים הגדולים והמעניינים באפיון מערכות מורכבות הוא ריבוי פרסונות – העובדה שלאותה מערכת יכולים להיות סוגים שונים של משתמשים, שלכל אחד מהם צרכים משלו, פריטי מידע המעניינים אותו ופעולות שהוא יכול לבצע.
אז איך מאפשרים לכל משתמש גישה לאזורים שמעניינים אותו, בלי התנגשות עם צרכים של משתמשים אחרים? התשובה המהירה – מערכת הרשאות. התשובה המורכבת יותר – בכתבה.

בדיקות שמישות – לא מה שחשבנו

ראיון עם עומר מילויצקי, מיטב דש
(6 דקות קריאה)

הרגע הזה לפני הצגת מסקנות מבדיקות שמישות, מול אחד מבתי ההשקעות הגדולים בארץ, ואתם לא עד הסוף בטוחים שזה מה שהלקוח רצה. אבל אתם יודעים שזה מה שהוא צריך. אם נאמר את האמת, אנחנו קצת חששנו.

שאלות טובות יותר: איך תמנפו שאלות למוצר מעולה – חלק 1

(8 דקות קריאה)

שאלות טובות יקדמו את המוצר שלכם שנות אור קדימה. שאלות גרועות ימנעו מכם מידע קריטי במקרה הטוב.

במרץ 2017 העברתי את ההרצאה "מה השאלה: למה הצוות שלך לא באמת יודע לשאול שאלות?" בכנס UXI Live. ההרצאה הזו היוותה עבורי צעד ראשון לעולם חדש של שאילת שאלות כבסיס לעבודת UX ו-Product איכותית יותר. סיכמתי עבורכם את ההרצאה והוספתי גם קטעים שלא הוצגו בכנס.

הקהל הנעלם: מי הם המשתמשים הכי חשובים שלא משתמשים במוצר שלך?

(9.5 דקות קריאה)

חושבים שאתם מתכננים את המוצר רק עבור קהל היעד שלו? לא תמיד זה המצב. לפעמים תצטרכו לתכנן אותו עבור אנשים שבכלל לא ישתמשו בו. מי הם אותם אנשים ומתי תצרכו לתכנן עבורם ממשק אחר מהממשק שהמשתמשים האמיתיים יקבלו? איך משכנעים את ההנהלה להשקיע במחקר משתמשים כדי להכיר אנשים שכנראה לעולם לא ישתמשו במוצר? בכתבה הבאה תבינו איך להתמודד עם פרסונה שכנראה לא לקחתם בחשבון.

הקרב על האסטרטגיה – חומר למחשבה

18 דקות קריאה + קיצורי דרך

כפי שהבטחתי בהרצאה שלי בכנס UXI Live 2017, יצרתי את הפוסט הבא כהמשך ישיר להרצאה והרחבה על נושאים אליהם לא הספקתי להגיע. הוא מכיל אסופה של חומרי רקע והסברים נוספים עבור כל מי שרוצה להבין טוב יותר את נושא אסטרטגיית המוצר, ובעיקר עבור אנשי UX שרוצים ליצור שינוי בארגון בו הם עובדים, או בקרב הלקוחות שלהם. הפוסט כתוב כמאמר וכולל את זווית הראייה והפרשנות שלי לנושא אסטרטגיית המוצר הדיגיטלי.

פרויקט מנהלים באהבה

(4.5 דקות קריאה)

בכל 4 שניות נולד פרויקט ביוניק יו איי. טוב, אולי קצת הגזמתי, אבל בכל רגע נתון יש לנו לפחות 10 פרויקטים מורכבים שצריך להכיל ולהאכיל, לאהוב, לוודא שהתקדמו מספיק או בקיצור –לנהל. אי אפשר לעשות את זה "על הדרך". זה מצריך זמן, ניסיון וסבלנות משני הצדדים וגם הרבה בקרה פנימית ותחקור חיצוני.

אפיון תרבות ארגונית ולמה אהבה קשוחה היא העתיד שלנו

(6 דקות קריאה)
אני רוצה לספר לכם סיפור על מסע לחיפוש עצמי.
כמו בכל סיפור מסע טוב, גם למסע שלנו לא יצאנו במטרה למצוא את עצמנו. יצאנו כי היינו חייבים.

שנת 2016 היוותה נקודת מפנה ליוניק יו איי. ממש לפני שהיא התחילה עברנו למשרדים חדשים. עברנו אליהם בגלל שהיינו צריכים להכפיל את כח האדם. הכפלנו את כח האדם מאחר וכמות וגודל הלקוחות שהגיעו אלינו גדלו משמעותית. זה אולי נשמע כמו "צרות של עשירים", אבל הכפלת כוח האדם בזמן כל כך קצר ובחברה קטנה, גוררת איתה לא מעט התחבטויות של ניהול, זהות ואופי. זו הייתה שנה מלאה בתקוות ובניצחונות, בכאבי גדילה, בטעויות ובלמידה. שאלנו את עצמנו המון שאלות, על מי שאנחנו ועל מי שהיינו רוצים להיות.

זה לא כל כך נעים לראות מאפיין בודד

סיפור מרגש על איך הצלחתי (או לפחות ניסיתי) להתמודד כמאפיינת יחידה בצוות
(6 דקות קריאה)

אז הצטרפת לסטארטאפ, או חברה קטנה – כן עכשיו זה באופנה שלכל חברה יש מאפיין-מעצב משלה. וסליחה על החיבור ה"אסור", אבל מאפיין בחברה קטנה זה לא תפקיד כל כך ברור. אתה צריך להיות גם מעצב בילד-אין, לכתוב תוכן ומסרים שיווקיים, לנהל עמודי פייסבוק, לייצג בכנסים, לכתוב פיצ'ים לתחרויות, להכין מצגות, לענות בזמנך הפנוי לשירות לקוחות, ואם צריך גם ללכת לקניות. "יוניקורן" לכל הפחות. אז מתי מאפיינים פה בכלל?