פשוט. שימושי   על אנשים, מחשבים והמסכים שביניהם

מחשבות על הרשאות

או – איך נותנים לכל משתמש בדיוק את מה שהוא צריך?
(7 דקות קריאה)

אחד האתגרים הגדולים והמעניינים באפיון מערכות מורכבות הוא ריבוי פרסונות – העובדה שלאותה מערכת יכולים להיות סוגים שונים של משתמשים, שלכל אחד מהם צרכים משלו, פריטי מידע המעניינים אותו ופעולות שהוא יכול לבצע.
אז איך מאפשרים לכל משתמש גישה לאזורים שמעניינים אותו, בלי התנגשות עם צרכים של משתמשים אחרים? התשובה המהירה – מערכת הרשאות. התשובה המורכבת יותר – בכתבה.

בדיקות שמישות – לא מה שחשבנו

ראיון עם עומר מילויצקי, מיטב דש
(6 דקות קריאה)

הרגע הזה לפני הצגת מסקנות מבדיקות שמישות, מול אחד מבתי ההשקעות הגדולים בארץ, ואתם לא עד הסוף בטוחים שזה מה שהלקוח רצה. אבל אתם יודעים שזה מה שהוא צריך. אם נאמר את האמת, אנחנו קצת חששנו.

שאלות טובות יותר: איך תמנפו שאלות למוצר מעולה – חלק 1

(8 דקות קריאה)

שאלות טובות יקדמו את המוצר שלכם שנות אור קדימה. שאלות גרועות ימנעו מכם מידע קריטי במקרה הטוב.

במרץ 2017 העברתי את ההרצאה "מה השאלה: למה הצוות שלך לא באמת יודע לשאול שאלות?" בכנס UXI Live. ההרצאה הזו היוותה עבורי צעד ראשון לעולם חדש של שאילת שאלות כבסיס לעבודת UX ו-Product איכותית יותר. סיכמתי עבורכם את ההרצאה והוספתי גם קטעים שלא הוצגו בכנס.

הקהל הנעלם: מי הם המשתמשים הכי חשובים שלא משתמשים במוצר שלך?

(9.5 דקות קריאה)

חושבים שאתם מתכננים את המוצר רק עבור קהל היעד שלו? לא תמיד זה המצב. לפעמים תצטרכו לתכנן אותו עבור אנשים שבכלל לא ישתמשו בו. מי הם אותם אנשים ומתי תצרכו לתכנן עבורם ממשק אחר מהממשק שהמשתמשים האמיתיים יקבלו? איך משכנעים את ההנהלה להשקיע במחקר משתמשים כדי להכיר אנשים שכנראה לעולם לא ישתמשו במוצר? בכתבה הבאה תבינו איך להתמודד עם פרסונה שכנראה לא לקחתם בחשבון.

הקרב על האסטרטגיה – חומר למחשבה

18 דקות קריאה + קיצורי דרך

כפי שהבטחתי בהרצאה שלי בכנס UXI Live 2017, יצרתי את הפוסט הבא כהמשך ישיר להרצאה והרחבה על נושאים אליהם לא הספקתי להגיע. הוא מכיל אסופה של חומרי רקע והסברים נוספים עבור כל מי שרוצה להבין טוב יותר את נושא אסטרטגיית המוצר, ובעיקר עבור אנשי UX שרוצים ליצור שינוי בארגון בו הם עובדים, או בקרב הלקוחות שלהם. הפוסט כתוב כמאמר וכולל את זווית הראייה והפרשנות שלי לנושא אסטרטגיית המוצר הדיגיטלי.

פרויקט מנהלים באהבה

(4.5 דקות קריאה)

בכל 4 שניות נולד פרויקט ביוניק יו איי. טוב, אולי קצת הגזמתי, אבל בכל רגע נתון יש לנו לפחות 10 פרויקטים מורכבים שצריך להכיל ולהאכיל, לאהוב, לוודא שהתקדמו מספיק או בקיצור –לנהל. אי אפשר לעשות את זה "על הדרך". זה מצריך זמן, ניסיון וסבלנות משני הצדדים וגם הרבה בקרה פנימית ותחקור חיצוני.

אפיון תרבות ארגונית ולמה אהבה קשוחה היא העתיד שלנו

(6 דקות קריאה)
אני רוצה לספר לכם סיפור על מסע לחיפוש עצמי.
כמו בכל סיפור מסע טוב, גם למסע שלנו לא יצאנו במטרה למצוא את עצמנו. יצאנו כי היינו חייבים.

שנת 2016 היוותה נקודת מפנה ליוניק יו איי. ממש לפני שהיא התחילה עברנו למשרדים חדשים. עברנו אליהם בגלל שהיינו צריכים להכפיל את כח האדם. הכפלנו את כח האדם מאחר וכמות וגודל הלקוחות שהגיעו אלינו גדלו משמעותית. זה אולי נשמע כמו "צרות של עשירים", אבל הכפלת כוח האדם בזמן כל כך קצר ובחברה קטנה, גוררת איתה לא מעט התחבטויות של ניהול, זהות ואופי. זו הייתה שנה מלאה בתקוות ובניצחונות, בכאבי גדילה, בטעויות ובלמידה. שאלנו את עצמנו המון שאלות, על מי שאנחנו ועל מי שהיינו רוצים להיות.

זה לא כל כך נעים לראות מאפיין בודד

סיפור מרגש על איך הצלחתי (או לפחות ניסיתי) להתמודד כמאפיינת יחידה בצוות
(6 דקות קריאה)

אז הצטרפת לסטארטאפ, או חברה קטנה – כן עכשיו זה באופנה שלכל חברה יש מאפיין-מעצב משלה. וסליחה על החיבור ה"אסור", אבל מאפיין בחברה קטנה זה לא תפקיד כל כך ברור. אתה צריך להיות גם מעצב בילד-אין, לכתוב תוכן ומסרים שיווקיים, לנהל עמודי פייסבוק, לייצג בכנסים, לכתוב פיצ'ים לתחרויות, להכין מצגות, לענות בזמנך הפנוי לשירות לקוחות, ואם צריך גם ללכת לקניות. "יוניקורן" לכל הפחות. אז מתי מאפיינים פה בכלל?

עבור מי אתם יוצרים את המוצר? המשתמש או הקונה?

(8 דקות קריאה)

אם אפיינתם או ניהלתם מוצר טכנולוגי מורכב אי-פעם, הסיטואציה הזו בטח מוכרת לכם: אנשי המכירות מתקשרים אליכם ואומרים שהם חייבים שתוסיפו למוצר פיצ'ר כלשהו כי לקוחות שואלים על זה בתהליך המכירה. מי צריך את הפיצ'ר הנוסף הזה? האם נכון להוסיף אותו למוצר? הכירו את ה-Sales Enablers שבגללם הדרישות הללו עולות, ובואו נדבר קצת על איך להתמודד איתם במוצר שלכם.

אתם מעצבים למשתמשים או לבני אדם?

(9 דקות קריאה כולל שני סרטונים לא רעים)

עשיתי את זה

היה קשה ובאמת שכמעט ונשברתי, אבל היום אני יכולה להגיד שקיבלתי חלק יקר מהחיים שלי בחזרה.
הורדתי את האפשרות לראות שני סימני ווי כחול מהוואטסאפ.
אני כבר לא אדע אם קראו את ההודעות שלי, חברים שלי כבר לא יצפו לראות צבע כחול במסך ההתכתבות ביננו, והעולם ימשיך כסידרו. נכון, היתה תקופת הסתגלות לא פשוטה, אבל כמו בכל מערכת יחסים, וואטסאפ ואני למדנו לאפשר זה לזו את הספייס שאנחנו צריכים – והיום הקשר שלנו הרבה יותר בריא.