פשוט. שימושי   על אנשים, מחשבים והמסכים שביניהם

את השורה הזו אתם בטח קוראים. את השורה הבאה בטח לא

אם הגעתם עד לשורה הזו, השורה השנייה בכתבה אחרי הכותרת, אז אני חייב להגיד לכם תודה! תודה שקראתם גם את המילים הקטנות יותר, הלא מודגשות, אלה שלא צעקו לכם "תקראו אותי, אני מילה גדולה וכתומה שכתובה על תמונה גדולה וצהובה". בתור מי שכותב הרבה, היה לי קשה לקבל את העובדה שאנשים לא ממש יקראו את כל המילים שאני כותב. אבל בתור מאפיין UX מיד שאלתי את עצמי איך מתמודדים עם המצב הזה ומתאימים לו פתרונות? התשובה טמונה בשטח שבין אפיון לעיצוב, וקוראים לה "היררכיה ויזואלית".

האולימפיאדה היא אירוע מלא השראה. למעצבים

מודה, מעולם לא הייתי פריקית של אוליפיאדה או ספורט בכלל, אבל כמה מאתרי התוכן שהופיעו ברשת לכבוד אוליפיאדת ריו 2016 הצליחו לרתק אפילו אותי. בכתבה תוכלו למצוא כמה מהאתרים שהוקמו במיוחד עבור האולימפיאדה, ובהם יש כמה רעיונות ששווה לזכור גם עכשיו כשהאולימפיאדה נגמרה.

איזו תכונה של דוגמניות, יכולה להשפיע על מכירות בגדים?

ייתכן וחלקכם חושבים שהתכונה הכי חשובה של דוגמנית היא "להיות בר רפאלי". אבל זו לא הכוונה במקרה הזה. אז מה בכל זאת יכול לסייע לאתרי אופנה להגדיל את המכירות שלהם?
במחקר שביצענו על אתרי אי-קומרס ישראליים, הגענו לתובנות מרתקות. כל המסקנות וההמלצות מרוכזות בדוח מחקר ה-UX באתרי מסחר אלקטרוני.
השימוש בציוד מעקב עיניים סייע לנו להבין על מה המשתמשים מסתכלים כשהם גולשים באתר. במהלך הצפייה במשתמשות ומשתמשים גולשים באתרי אופנה, הבחנו בכך שמספר משתמשות התמקדו דווקא בפניהן של הדוגמניות, ולא בבגדים עצמם. זה היה נראה לנו מעניין מאוד ולכן היינו חייבים לעצור ולשאול למה. התשובה הפתיעה אותנו מאוד.

המחקר הגדול על UX באתרי מסחר אלקטרוני, ישראל 2016

בחודשים האחרונים עבדנו על מחקר ראשון מסוגו בארץ. המחקר הארוך והמקיף מסתכם בדוח ה-UX באתרי מסחר אלקטרוני – ישראל 2016. העבודה עליו הייתה מרתקת והתובנות שעולות ממנו מפתיעות ומרתקות לא פחות. הדוח המלא מוצע למכירה באתר המחקר, שם תוכלו למצוא גם תקציר להורדה חינם.

מעצבים – 5 טרנדים שצפויים לשלוט ב-2016

השנה החדשה כבר כאן, ואיתה – כמה טרנדים עיצוביים שאתם חייבים להכיר כדי להישאר מעודכנים: הלקוחות ישאלו עליהם, אתרים רבים ילכו (וכבר הולכים) לכיוונים האלה, אז לקראת השנה החדשה, החלטנו לרכז לכם כמה טרנדים חשובים, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים.

איך כותבים הודעות אישור?

כולם מדברים על הודעות שגיאה. אבל מה לגבי הודעות אישור? אם המשתמש שלכם ביצע פעולה מוצלחת, קטנה או גדולה, הודעה לגבי ביצוע פעולה מוצלחת, לא רק תיתן לו חוויה טובה ונעימה יותר, אלא עשויה גם למנוע בעיות שיעלו בהמשך (האם הפעולה נקלטה? מה הצעד הבא שעליו  לעשות? וכו'). כתבה מלאה בדוגמאות והמלצות.

כך השתחררתי מהפחד והתחלתי לשרטט מסכים

אני מבין בעיצוב, אני מתעניין בעיצוב, תמיד ידעתי לדבר על עיצוב, אבל אף פעם לא ממש עיצבתי. למה? כי פחדתי.
לא הייתי ילד מוכשר שמצייר יפה, ואף פעם לא האמנתי למעצבים שאומרים שלא צריך לדעת לצייר יפה כדי להיות מעצב טוב. כל אלה שאמרו לי את זה, מציירים ממש יפה.
גם לא למדתי בבית ספר לעיצוב. תמיד היו לי רעיונות טובים שנתתי בשמחה לחברים המעצבים שלי, אבל לא העזתי לבצע אותם בעצמי. מהפחד הזה הייתי צריך להשתחרר.

איך מגדירים פרסונה?

הכתבה נכתבה במשותף על ידי טל משעלי וברק דנין

אחד השלבים הראשונים והחשובים ביותר בתכנון והגדרת מוצר, הוא הכרת קהל היעד. על מנת להתאים לקהל היעד את המוצר (אבל גם את השיווק והפרסום למשל), יש צורך בתהליך שבסיומו, השאיפה היא שתוכלו לצפות את ההתנהגות של המשתמשים בממשק שבניתם ומתוך כך תדעו איך לתכנן עבורם מוצר עם חוויית משתמש מעולה.
בכתבה תוכלו למצוא הדרכה מלאה, שלב אחר שלב, בדרך להגדרת פרסונה למוצר שלכם. וכן – יש דוגמה מפורטת, כולל מסמך פרסונה מלא