פשוט. שימושי   על אנשים, מחשבים והמסכים שביניהם

אפיון תרבות ארגונית ולמה אהבה קשוחה היא העתיד שלנו

(6 דקות קריאה)
אני רוצה לספר לכם סיפור על מסע לחיפוש עצמי.
כמו בכל סיפור מסע טוב, גם למסע שלנו לא יצאנו במטרה למצוא את עצמנו. יצאנו כי היינו חייבים.

שנת 2016 היוותה נקודת מפנה ליוניק יו איי. ממש לפני שהיא התחילה עברנו למשרדים חדשים. עברנו אליהם בגלל שהיינו צריכים להכפיל את כח האדם. הכפלנו את כח האדם מאחר וכמות וגודל הלקוחות שהגיעו אלינו גדלו משמעותית. זה אולי נשמע כמו "צרות של עשירים", אבל הכפלת כוח האדם בזמן כל כך קצר ובחברה קטנה, גוררת איתה לא מעט התחבטויות של ניהול, זהות ואופי. זו הייתה שנה מלאה בתקוות ובניצחונות, בכאבי גדילה, בטעויות ובלמידה. שאלנו את עצמנו המון שאלות, על מי שאנחנו ועל מי שהיינו רוצים להיות.

זה לא כל כך נעים לראות מאפיין בודד

סיפור מרגש על איך הצלחתי (או לפחות ניסיתי) להתמודד כמאפיינת יחידה בצוות
(6 דקות קריאה)

אז הצטרפת לסטארטאפ, או חברה קטנה – כן עכשיו זה באופנה שלכל חברה יש מאפיין-מעצב משלה. וסליחה על החיבור ה"אסור", אבל מאפיין בחברה קטנה זה לא תפקיד כל כך ברור. אתה צריך להיות גם מעצב בילד-אין, לכתוב תוכן ומסרים שיווקיים, לנהל עמודי פייסבוק, לייצג בכנסים, לכתוב פיצ'ים לתחרויות, להכין מצגות, לענות בזמנך הפנוי לשירות לקוחות, ואם צריך גם ללכת לקניות. "יוניקורן" לכל הפחות. אז מתי מאפיינים פה בכלל?

עבור מי אתם יוצרים את המוצר? המשתמש או הקונה?

(8 דקות קריאה)

אם אפיינתם או ניהלתם מוצר טכנולוגי מורכב אי-פעם, הסיטואציה הזו בטח מוכרת לכם: אנשי המכירות מתקשרים אליכם ואומרים שהם חייבים שתוסיפו למוצר פיצ'ר כלשהו כי לקוחות שואלים על זה בתהליך המכירה. מי צריך את הפיצ'ר הנוסף הזה? האם נכון להוסיף אותו למוצר? הכירו את ה-Sales Enablers שבגללם הדרישות הללו עולות, ובואו נדבר קצת על איך להתמודד איתם במוצר שלכם.

אתם מעצבים למשתמשים או לבני אדם?

(9 דקות קריאה כולל שני סרטונים לא רעים)

עשיתי את זה

היה קשה ובאמת שכמעט ונשברתי, אבל היום אני יכולה להגיד שקיבלתי חלק יקר מהחיים שלי בחזרה.
הורדתי את האפשרות לראות שני סימני ווי כחול מהוואטסאפ.
אני כבר לא אדע אם קראו את ההודעות שלי, חברים שלי כבר לא יצפו לראות צבע כחול במסך ההתכתבות ביננו, והעולם ימשיך כסידרו. נכון, היתה תקופת הסתגלות לא פשוטה, אבל כמו בכל מערכת יחסים, וואטסאפ ואני למדנו לאפשר זה לזו את הספייס שאנחנו צריכים – והיום הקשר שלנו הרבה יותר בריא.

את השורה הזו אתם בטח קוראים. את השורה הבאה בטח לא

אם הגעתם עד לשורה הזו, השורה השנייה בכתבה אחרי הכותרת, אז אני חייב להגיד לכם תודה! תודה שקראתם גם את המילים הקטנות יותר, הלא מודגשות, אלה שלא צעקו לכם "תקראו אותי, אני מילה גדולה וכתומה שכתובה על תמונה גדולה וצהובה". בתור מי שכותב הרבה, היה לי קשה לקבל את העובדה שאנשים לא ממש יקראו את כל המילים שאני כותב. אבל בתור מאפיין UX מיד שאלתי את עצמי איך מתמודדים עם המצב הזה ומתאימים לו פתרונות? התשובה טמונה בשטח שבין אפיון לעיצוב, וקוראים לה "היררכיה ויזואלית".

האולימפיאדה היא אירוע מלא השראה. למעצבים

מודה, מעולם לא הייתי פריקית של אוליפיאדה או ספורט בכלל, אבל כמה מאתרי התוכן שהופיעו ברשת לכבוד אוליפיאדת ריו 2016 הצליחו לרתק אפילו אותי. בכתבה תוכלו למצוא כמה מהאתרים שהוקמו במיוחד עבור האולימפיאדה, ובהם יש כמה רעיונות ששווה לזכור גם עכשיו כשהאולימפיאדה נגמרה.

איזו תכונה של דוגמניות, יכולה להשפיע על מכירות בגדים?

ייתכן וחלקכם חושבים שהתכונה הכי חשובה של דוגמנית היא "להיות בר רפאלי". אבל זו לא הכוונה במקרה הזה. אז מה בכל זאת יכול לסייע לאתרי אופנה להגדיל את המכירות שלהם?
במחקר שביצענו על אתרי אי-קומרס ישראליים, הגענו לתובנות מרתקות. כל המסקנות וההמלצות מרוכזות בדוח מחקר ה-UX באתרי מסחר אלקטרוני.
השימוש בציוד מעקב עיניים סייע לנו להבין על מה המשתמשים מסתכלים כשהם גולשים באתר. במהלך הצפייה במשתמשות ומשתמשים גולשים באתרי אופנה, הבחנו בכך שמספר משתמשות התמקדו דווקא בפניהן של הדוגמניות, ולא בבגדים עצמם. זה היה נראה לנו מעניין מאוד ולכן היינו חייבים לעצור ולשאול למה. התשובה הפתיעה אותנו מאוד.

המחקר הגדול על UX באתרי מסחר אלקטרוני, ישראל 2016

בחודשים האחרונים עבדנו על מחקר ראשון מסוגו בארץ. המחקר הארוך והמקיף מסתכם בדוח ה-UX באתרי מסחר אלקטרוני – ישראל 2016. העבודה עליו הייתה מרתקת והתובנות שעולות ממנו מפתיעות ומרתקות לא פחות. הדוח המלא מוצע למכירה באתר המחקר, שם תוכלו למצוא גם תקציר להורדה חינם.